EhB Avenue - De kracht van praktijkgericht onderzoek

Toegangsprijs
Gratis, maar graag inschrijven

Welkom!

Op dinsdag 17 april 2018 ontvangt de Erasmushogeschool Brussel u graag op haar netwerkevent ‘EhB Avenue! De kracht van praktijkgericht onderzoek’.

Op dit event kan je komen kennismaken met ons onderzoek en onze expertise. Op een heuse avenue brengen we al onze kenniscentra samen. We tonen je wat we doen, wat we je kunnen bieden en hoe we met je kunnen samenwerken om onderzoek te vertalen naar een innovatieve praktijk voor jouw organisatie of onderneming. Onderzoek samen in de praktijk brengen, daar staan we voor.

Maak kennis met onze kenniscentra en wat ze je kunnen bieden. Bovendien stellen we je ook onze projecten voor rond cultuurparticipatie, gezonde voedselpatronen, fact-checking en innovatief hotelmanagement. Tenslotte kan je een kijkje nemen in de werking van het FabLab, het MediaLab en het Open BioLab van EhB..

Ga snel naar het inschrijvingsformulier.

Programma EhB Avenue

9u

Onthaal
9u30

Co-Creatie in Brussel

Ann Langenakens - Directeur onderwijs & onderzoek, Erasmushogeschool Brussel

9u45 Maak kennis met onze expertise: voorstelling van de zes kenniscentra van EhB
10u45-11u15 Koffiepauze en netwerking
11u15

Koorddansen op de Kennisgrens - Praktijkgericht onderzoek als hefboom voor professionele innovatie

Filip Van den Abeele, Wetenschapper -comedian en voormalig Chef Wetenschap VRT
12u

EhB Avenue

Laat u tijdens de lunch inspireren op onze avenue met infostands van de kenniscentra, de lopende onderzoeksprojecten en labs. Onze experts maken tijd voor een gesprek op uw maat.

14u Afsluitende drink

Tijdens EhB Avenue, tussen 12u een 14u, kun je onze infostands bezoeken en met onze experten bekijken wat wij voor jou kunnen betekenen. Wandel met een hapje en een drankje langs onze Avenue! Hieronder stellen zij zich voor.

Mobile & Wearable

Welke mobiele applicaties kan ik gebruiken om de werking van mijn bedrijf of organisatie te versterken? Wij tonen je alle mogelijke concepten en bekijken welke we voor jou kunnen ontwikkelen.
Leer tegelijk de werking kennen van ons FabLab en Medialab en verneem hoe je van onze faciliteiten gebruik kan maken om je eigen producten te ontwikkelen.

Applied Futures Open Time

Toekomstdenken is geen luxe, maar een noodzaak. Maak daarom kennis met onze toekomstonderzoekers. Bekijk met hen welke tools en technieken je kan gebruiken om de toekomst van je onderneming of organisatie te verkennen. Lees meer over dit kenniscentrum.

Tuin+

Tuin+ richt de aandacht op de veelheid aan (semi-)private open en groen ruimtes die de (Vlaamse) nevelstad rijk is. Het label ‘(semi-)private tuin- en stadslandschappen’ omvat allerlei groene en open ruimtes, tussen strikt private tuinen en publieke ruimtes in. Het merendeel van deze ruimtes bevindt zich in een tot nog toe vrij onverkende zone, waar thema’s spelen zoals stad en groen, tuin en landschap, natuur en cultuur en privaat en collectief.

Urban Coaching & Education

Hoe ga je als pedagogisch professional om met talige, culturele en levensbeschouwelijke diversiteit in de klas in je organisatie of in de kinderopvang? Hoe kan je deze diversiteit omzetten in een meerwaarde? De onderzoekers van kenniscentrum Urban Coaching & Education bieden je antwoorden. De onderzoekers van kenniscentrum Urban Coaching & Education bieden je antwoorden!

Biomedical Science Center Brussels

Het Biomedical Science Centre Brussels ondersteunt bij onderzoeksvragen en R&D gelinkt aan biotechnologie, farmacie en klinische- & moleculaire diagnostiek. Maak ook kennis met het Open BioLab Brussels, een laboruimte waarin je zelf, in organisatie, klas, vereniging onderzoeksprojecten kan uitvoeren of aan de slag kan gaan met onze DIYbio kits en toestellen.

Brussels Integrated Care

De onderzoekers van het kenniscentrum Brussels Integrated Care geven zorgprofessionals antwoorden op de actuele uitdagingen van de gezondheidszorg, met een specifieke focus op verpleeg- en vroedkundigen. Bekijk met hen hoe geïntegreerde zorgpaden en een zorgaanbod op maat van de zorgvrager er kan uitzien.

locatie tricoterie

Praktisch

Het event vindt plaats in La Tricoterie, fabrique de liens.

Théodore Verhaegenstraat, 158

1060 Sint-Gillis

De locatie ligt vlakbij het treinstation Brussel Zuid. Hier vinden jullie een wegbeschrijving.

Deelname is gratis, maar wees snel, het aantal plaatsen is beperkt.

Inschrijvingsformulier

Statusbericht

Dit formulier is nog niet open voor inzendingen, kom op een later moment nog eens terug.