Open BusinessLab

Met het Open BusinessLab wil docent Christophe Benoit onze studenten extra motiveren om ondernemer te worden. Daarvoor maakt hij gebruik van het FabLab en het MediaLab.

Het Open BusinessLab is een incubator waar studenten van de opleidingen Toegepaste Informatica en Multimedia & Creatieve Technologie al tijdens hun opleiding kunnen starten als student-ondernemers. De starters kunnen gebruik maken van de infrastructuur van het FabLab, het Open MediaLab en het Open Device Lab om, in samenwerking met gevestigde ondernemingen, nieuwe producten en diensten te ontwikkelen en op de markt te brengen. Ze kunnen ook rekenen op de expertise van onze docenten. De combinatie van die drie partijen moet leiden tot innovatieve ontwikkelingen.

Open Businesslab
Studenten bij 3D-printer op campus Kaai

Voor wie? Onze belangrijkste doelgroep zijn studenten van het departement Design & Technologie. We staan ook open voor interessante potentials van andere opleidingen en hogescholen die een kruisbestuiving kunnen betekenen: media, mode, kunst, architectuur, gezondheidszorg, ingenieurswetenschappen …

Hoe werkt het? Om gebruik te maken van onze incubator, betaalt een student een kleine bijdrage. Die is lager dan de fee van een klassieke incubator in Brussel. In ruil voor hun bijdrage mogen de studenten gebruik maken van onze infrastructuur en de expertise van onze docenten. Ze kunnen ook het brede netwerk van partners van de school aanspreken om samenwerkingen te realiseren. Om alles vlot te laten verlopen, raden we elke student-ondernemer aan om het opleidingsonderdeel Small Business Project te volgen. Daarin ligt de focus op zelfinzicht, business model prototyping, financial basics en pitching.

Wanneer? De openingsuren van het Open BusinessLab vallen samen met die van het MediaLab.

Waar vind je ons?

Het Open BusinessLab ligt op de campus Kaai van de Erasmushogeschool Brussel.

Nijverheidskaai 170
1070 Brussel

Vragen? Neem contact met ons op!