Onderzoek

EhB zet sterk in op onderzoek. Enerzijds hebben we 7 kenniscentra die praktijkgericht onderzoek uitvoeren, gekoppeld aan onze bacheloropleidingen. Daarnaast hebben we onderzoek in de kunsten door onze Schools of Arts. Daarbovenop hebben we ook verschillende labs waar zowel studenten als bedrijven onderzoek kunnen voeren.

Onze labs

Met 7 onderzoekslabs verdiepen én verspreiden onze professionele bachelors hun kennis met het werkveld, studenten, onderzoekers en docenten.

Kenniscentra

Onze 7 kenniscentra staan in voor ons praktijkgerichte onderzoek. Met dit onderzoek zoeken we antwoorden op actuele, maatschappelijke en economische noden of opportuniteiten uit het werkveld.

Artistiek onderzoek

Maak kennis met het academisch onderzoek in de kunsten van ons Koninklijk Conservatorium Brussel en van het RITCS.

Wetenschapscommunicatie

Wij begeleiden en motiveren onze wetenschappers om zoveel mogelijk mensen te betrekken bij hun onderzoek. Lees hoe we dit aanpakken.