Info voor studenten

Deze pagina verzamelt nuttige informatie voor jou als (nieuwe) EhB-student. Klik verder op de thema's om er alles over te lezen.

Je tools

Je opstart

Alles over het leerkrediet

Met het leerkrediet bewaken we je studievooruitgang en stimuleren we je om een bewuste studiekeuze te maken.

Cursus- & handboekenverkoop

Je bestelt je boeken en cursussen in de webwinkel van Standaard Boekhandel.

Je studentenkaart

Je studentenkaart is de poort tot zowel de diensten van EhB als allerhande kortingen!

Studeren met een bijzonder statuut

Elke student moet gelijke kansen krijgen tot deelname aan het onderwijs. Daarom kun je aanspraak maken op 'redelijke voorzieningen’.

ICT, CAS en Canvas

Met behulp van één login en één wachtwoord heb je snel toegang tot de webapplicaties, zoals Canvas, je studentenmail, het digitaal studentensecretariaat...

Feiten en afspraken

ECTS-fiches

De ECTS-fiches leggen je in detail uit hoe elk vak is opgebouwd, met een beschrijving van de inhoud, de examenvorm(en), het aantal contacturen, etc.

Academiejaarkalender '23-'24

Klik voor het overzicht van academiejaar 2023-2024

Digitaal secretariaat

Alle opleidingen werken met een een digitaal studentensecretariaat, genaamd iBaMaFlex.

Je examenresultaten

Op deze pagina lees je alles wat je moet weten over je resultaten, je tolerantie, bindende voorwaarden enz.

Decreet Studievoortgang (o.a. de harde knip en de starttoets)

De harde knip en starttoets voor toekomstige leerkrachten komen o.a. uit dit nieuwe decreet dat in '23-'24 in voege treedt.

Onderwijs- en examenreglement en Rechtspositieregeling

Bij je inschrijving sluit je een studiecontract af met een aantal rechten en plichten. Die zijn gebundeld in reglement en regelingen.

Code omgangsvormen voor een veilige omgeving

We hanteren een code m.b.t. omgangsvormen om ervoor te zorgen dat iedereen zich welkom, thuis, uitgedaagd en veilig voelt en dat iedereen gelijke kansen krijgt.

Hulp bij studeren

Studie- en trajectbegeleiding

Studiebegeleiding, trajectbegeleiding, studentenvoorzieningen,... Er staan heel wat personen voor je klaar om je te helpen.

Taalbegeleiding Is je kennis van het Nederlands nog niet optimaal, dan hebben we een uitgebreid pakket aan taalbegeleiding.

STUVO

De dienst Studentenvoorzieningen staat voor je klaar met info, advies en begeleiding omtrent alle aspecten van je studentenleven.

Studeren met een bijzonder statuut

Studentenraad

De studentenraad vertegenwoordigt de stem van alle studenten van EhB.

Je studententijd

Bibliotheek en studielandschap

Op deze portaalpagina start je research.

Studeren in het buitenland

Naar het buitenland trekken om een semester (of academiejaar) te studeren of stage te lopen? Lees er alles over.

Studentenjob @EhB

Wil je als student graag een centje bij verdienen? Hier lees je hoe dat kan.

Sport Als student heb je recht op verschillende sportkortingen en kan je deelnemen aan het uitgebreid sportaanbod.

FAQ

We hebben een aantal terugkerende vragen van studenten ook nog eens gebundeld per thema in de FAQ studentenvragen.