Info voor studenten

Deze pagina verzamelt nuttige informatie voor jou als (nieuwe) EhB-student. Klik verder op de thema's om er alles over te lezen.

Je opstart

Alles over het leerkredietMet het leerkrediet bewaken we je studievooruitgang en stimuleren we je om een bewuste studiekeuze te maken.
Cursus- & handboekenverkoopJe bestelt je boeken en cursussen in de webwinkel van Standaard Boekhandel.
Je studentenkaartJe studentenkaart is de poort tot zowel de diensten van EhB als allerhande kortingen!
Studeren met een bijzonder statuutElke student moet gelijke kansen krijgen tot deelname aan het onderwijs. Daarom kun je aanspraak maken op 'redelijke voorzieningen’.
ICT, CAS en CanvasMet behulp van één login en één wachtwoord heb je snel toegang tot de webapplicaties, zoals Canvas, je studentenmail, het digitaal studentensecretariaat...

Feiten en afspraken

ECTS-fichesDe ECTS-fiches leggen je in detail uit hoe elk vak is opgebouwd, met een beschrijving van de inhoud, de examenvorm(en), het aantal contacturen, etc.
Academiejaarkalender '23-'24Klik voor het overzicht van academiejaar 2023-2024
Academiejaarkalender '24-'25Klik voor het overzicht van academiejaar 2024-2025
Digitaal secretariaatAlle opleidingen werken met een een digitaal studentensecretariaat, genaamd iBaMaFlex.
Je examenresultatenOp deze pagina lees je alles wat je moet weten over je resultaten, je tolerantie, bindende voorwaarden enz.
Decreet Studievoortgang (o.a. de harde knip en de starttoets)De harde knip en starttoets voor toekomstige leerkrachten komen o.a. uit dit nieuwe decreet dat in '23-'24 in voege treedt.
Onderwijs- en examenreglement en RechtspositieregelingBij je inschrijving sluit je een studiecontract af met een aantal rechten en plichten. Die zijn gebundeld in reglement en regelingen.
Code omgangsvormen voor een veilige omgevingWe hanteren een code m.b.t. omgangsvormen om ervoor te zorgen dat iedereen zich welkom, thuis, uitgedaagd en veilig voelt en dat iedereen gelijke kansen krijgt.

Hulp bij studeren

Studie- en trajectbegeleidingStudiebegeleiding, trajectbegeleiding, studentenvoorzieningen,... Er staan heel wat personen voor je klaar om je te helpen.
TaalbegeleidingIs je kennis van het Nederlands nog niet optimaal, dan hebben we een uitgebreid pakket aan taalbegeleiding.
STUVODe dienst Studentenvoorzieningen staat voor je klaar met info, advies en begeleiding omtrent alle aspecten van je studentenleven.
StudentenraadDe studentenraad vertegenwoordigt de stem van alle studenten van EhB.

Je studententijd

Bibliotheek en studielandschapOp deze portaalpagina start je research.
Studeren in het buitenlandNaar het buitenland trekken om een semester (of academiejaar) te studeren of stage te lopen? Lees er alles over.
Studentenjob @EhBWil je als student graag een centje bij verdienen? Hier lees je hoe dat kan.
SportAls student heb je recht op verschillende sportkortingen en kan je deelnemen aan het uitgebreid sportaanbod.

FAQ

We hebben een aantal terugkerende vragen van studenten ook nog eens gebundeld per thema in de FAQ studentenvragen.