Onze labs

Met niet minder dan zeven onderzoekslabo's verdiepen én verspreiden onze professionele bachelors hun kennis binnen hun vakgebied. Onze opdracht is om dat praktijkgerichte onderzoek te delen met het werkveld, studenten, onderzoekers en docenten. Samenwerken aan innovaties waardoor we vooruitgang boeken, deel uitmaken van een groter netwerk om die kennis te verspreiden en te communiceren, dat is waar onze praktijkonderzoekers dagelijks voor gaan. Leer ze hieronder kennen.

Plan je bezoek

Vul dit formulier in om een bezoek aan onze labs of labo's te plannen.

medialab.brussels

Medialab.brussels

Een multidisciplinair en multifunctioneel labo met heel wat software- en hardwaretools en een arsenaal aan hoogtechnologische machines, zoals lasercutters , 3D-printers, computergestuurde freesmachines en draaibanken.

NetwerkLab

We beschikken over een state-of-the-art netwerklabo en zijn ondermeer erkend en gecertificeerd als Cisco Networking Academy en VMware IT Academy.

Open BusinessLab

Om onze studenten te motiveren om ondernemer te worden, hebben we het Open BusinessLab opgericht. Je kan er met je praktische vragen terecht bij professionals. Het is een pre-incubator waar studenten de mindset van ondernemer wordt aangeleerd, of ze nu entrepreneur of intrapreneur worden.

A.I., AI.-lab, Robotica, Erasmushogeschool Brussel, Artificiële Intelligentie

A.I. & Robotics Lab

In het A.I. & Robotics Lab kunnen onze studenten en bedrijven aan de slag met verschillende robots en A.I.-opstellingen. Er staan verschillende hard- en software applicaties ter beschikking om te experimenteren met de wondere wereld van A.I. en robotics.

De labs over gezondheidszorg

Open BioLab

Een labo vol apparatuur en kennis voor iedereen die experimenten wil opzetten in de biowetenschappen.

Bic Sim

Het Brussels Integrated Care Simulatiecentrum telt vier kamers voor verpleeg- en vroedkundige situaties. Een real-life verloskamer, een ‘ziekenhuiskamer’ die in verschillende settings kan worden gebruikt en twee kamers waar studenten samen met docenten kunnen reflecteren op hun handelingen.

Waar vind je ons?

Medialab.brussels bevindt zich op campus Kaai:

De labs over gezondheidszorg bevinden zich op campus Jette: