ICT, CAS en Canvas

ICT

• Eigen mailadres: Je krijgt na je inschrijving een eigen e-mailadres en mailbox (voornaam.achternaam@student.ehb.be).
  • Jouw gebruikersaccount: Met je algemene gebruikersaccount kan je allerlei elektronische diensten bereiken.
  • Persoonlijke schijf- en webruimte: Eenmaal ingelogd op jouw account beschik je over een eigen schijf- en webruimte.
  • Campus netwerk: Ons netwerk heet EHB-Users en je kan toegang verkrijgen met je gebruikersaccount en je wachtwoord.

Op alle campussen voorzien wij een aantal ICT-middelen voor onze studenten. Bij het gebruik van onze ICT-voorzieningen verklaar je je akkoord met het ICT-reglement. Meer informatie en handleidingen om alle ICT-hulpmiddelen vlot te gebruiken vind je terug via het elektronisch leerplatform Canvas. Heb je toch nog
een probleem, dan is er een ICT-dienst op de campus om je verder te helpen. De netwerkverbinding en het internet mogen enkel gebruikt worden voor educatieve doeleinden. Alle andere activiteiten zijn niet toegelaten en kunnen leiden tot een tuchtprocedure.

CAS (Centraal Authenticatie Systeem)

Met behulp van één login en één wachtwoord heb je via CAS (login.ehb.be) snel toegang tot een heel spectrum aan webapplicaties binnen de hogeschool, zoals Canvas, studentenmail, het digitaal studentensecretariaat ... Je hoeft slechts éénmaal in te loggen op CAS en je bent dan automatisch ingelogd op alle gelinkte applicaties. Je login en je wachtwoord ontving je bij je inschrijving.

Diensten die je via CAS kan bereiken zijn:

• je mailbox
    • het digitale studentensecretariaat: iBamaflex
    • de helpdesk
    • het collegerooster
    • studentenenquêtes
    • de bibliotheek
    • de cursusdienst
    • het studentenintranet

Canvas

Canvas is de elektronische leeromgeving Canvas om het onderwijs digitaal te ondersteunen. Via Canvas kunnen je docenten mededelingen doen of tekstdocumenten en beeldmateriaal met je delen. Als student zal je Canvas ook gebruiken om opdrachten in te leveren, toetsen af te leggen, samen te werken met je medestudenten, etc.

Laptopproject

*Voor je opleiding beschik je over een eigen laptop. Tijdens werkcolleges, ateliers en projectwerk werk je aan praktijkgerichte opdrachten en tijdens de hoorcolleges volg je op een interactieve manier de lessen mee op je eigen computer. Meer informatie over de minimumvereisten en voordelig aanbod met het kopen van een laptop vind je hier > >