Werktraject

Werktrajecten

Voor wie?

Voor iedereen met een deeltijdse of voltijdse job, of werkzoekend, die een (extra) graduaats- of bachelordiploma wil halen.

Wat?

Onze werktrajecten, of studietrajecten voor werkstudenten, zijn zo opgebouwd dat de combinatie van werken, studeren en/of gezin beter haalbaar wordt.

Hoe?

Door blended learning wordt het contactonderwijs sterk beperkt en verwerk je een groot deel van de inhoud zelfstandig, met uitgebreide (digitale) coaching. Het aandeel contact- en afstandsonderwijs verschilt van opleiding tot opleiding. Sommige van de opleidingen zijn gedeeltelijk in avondonderwijs.

Werktraject

Opleidingen werktraject

Bacheloropleidingen

Graduaatsopleidingen

Bij elke opleiding vind je meer info over het aandeelonderwijs, afstandsonderwijs, de planning van het contactonderwijs en de juiste contactpersoon.

Vrijstellingen?

1. Heb je al een opleiding hoger onderwijs gevolgd en credits of een diploma verworven? Dan kan je mogelijk vrijstellingen bekomen door Eerder Verworven Kwalificaties (EVK)
  2. Heb je al relevante werkervaring in het studiedomein? Mogelijk kan je dan vrijstellingen krijgen via Eerder Verworven Competenties (EVC)

Voorwaarden om te starten

• Voor alle werktrajecten moet je voldoende leerkrediet hebben. Dit geldt niet voor de graduaatsopleidingen, de verkorte educatieve bachelor secundair onderwijs, de educatieve graduaatsopleiding en de educatieve masters.
  • Sommige werktrajecten tellen bijzondere instapvoorwaarden naar vooropleiding of werkervaring.

Studiegelden & voordelen werkstudent

Je betaalt de normale studiegelden.

Als werkstudent loont het zeker de moeite om na te gaan of je gebruik kan maken van:

Afhankelijk van je loon en gezinssituatie kan je ook rekenen op een studiefinanciering van de Vlaamse Gemeenschap. Denk je hiervoor in aanmerking te komen, neem dan contact op met Stuvo EhB, de studentenvoorzieningen van de Erasmushogeschool Brussel. Een overzicht van alle mogelijkheden ter ondersteuning van werknemers en werkgevers vind je hier.