kleuter

Sven Gatz op bezoek in de campus van de toekomst!

Aangezien het gekende virus nog steeds lelijk huis houdt in de wereld rondom ons, is het nog steeds niet gelukt om onze gloednieuwe campus in hartje Brussel feestelijk in te huldigen en aan de wereld te tonen. Brussels Minister Sven Gatz kwam, in het kader van zijn bevoegdheden Nederlandstalig Onderwijs en Meertaligheid, toch al even een kijkje nemen en ... hij zag dat het goed was.

Campus Kanal, met een K: een tikje eigenzinnig, met liefde voor cultuur, maar vooral verbindend. Zijn naam heeft hij te danken aan het vlakbij gelegen kanaal dat staat voor de verbinding tussen Noord en Zuid. Het water geeft rust en zet aan tot reflectie, maar brengt tegelijkertijd deining en beweging in het stenen landschap. Net als campus Kanal.

Campus van de toekomst

Campus Kanal is ontworpen als een omgeving waarbij leren kan plaatsvinden op allerlei locaties, tijdstippen en in verschillende vormen. Doorheen het gebouw vind je een mix van Future Classrooms, learning spaces en ontmoetingsplaatsen. Een hele verdieping die gewijd is aan cultuureducatie met een crea-, dans- en muzieklokaal. Een leslokaal, volledig op maat van jonge kinderen, zodat je als student opdrachten meteen kan uittesten in de juiste omgeving (Learning-Through-Play). Een Outdoor Classroom. Werkplekken doorheen het hele gebouw waar je als student alleen of in groep kunt werken, reflecteren, testen en voorbereiden.

Dankzij de centrale ligging kan Brussel als krachtige leeromgeving gebruikt worden. Bovendien willen we als 'open campus' echt de interactie aangaan met onze buurt door scholen en buurtorganisaties te ontvangen die van onze infrastructuur gebruik kunnen maken.

We hebben de minister niet alleen wegwijs gemaakt in onze nieuwe campus, maar ook een inkijk gegeven in onze benadering van het onderwijs van de 21ste eeuw. Wij waren dolgelukkig om eindelijk nog eens wat beweging te zien op de campus en tellen af om onze campus echt tot leven te zien komen!