Studenten Gezondheidszorg en Landschapsarchitectuur feestelijk geproclameerd

Meer dan 250 studenten uit onze studiegebieden Gezondheidszorg en Landschapsarchitectuur ontvingen vorige week hun officieel diploma. We lieten hen uiteraard niet zomaar vertrekken en zorgden voor twee feestelijke avonden.

Kiezen voor Brussel

Donderdag studeerden de studenten uit de opleidingen biomedische laboratoriumtechnologie, voedings- en dieetkunde en landschaps- & tuinarchitectuur af. Met meer dan 300 genodigden in de zaal werd een prachtige avond. Caroline Gennez, voorzitter van de Universitaire Associatie Brussel werd als spreker uitgenodigd op onze campus in Jette. Zij had het onder andere over de keuze van de studenten om in Brussel te gaan studeren. Brussel is het laboratorium voor de rest van Vlaanderen.

Uitdagingen voor de zorg

De studenten verpleegkunde en vroedkunde waren op vrijdag aan de beurt. In een nokvolle zaal kregen zij hun diploma. Minister van Volksgezondheid Maggie De Block was er als eregast. Zij had het over de grote uitdagingen die de zorg van morgen met zich zal meebrengen. Daarnaast hield ze ook een pleidooi voor het beroep van vroedvrouw.

Bekijk hier de foto’s.

Caroline Gennez