Gerelateerde verhalen

Deze pagina toont verhalen gerelateerd aan Pedagogie van het jonge kind. Bekijk alle verhalen.

 

Stemmen van kinderen in de stad
Verhaal

Stemmen van kinderen in de stad: een verhalend tafellaken dat verbindt

Bij de opleiding Pedagogie van het Jonge Kind staat de kracht van kinderrechten en een frisse blik op de wereld centraal. Als pedagogisch coach word je bij ons niet alleen opgeleid om kinderen te begeleiden, maar ook om een pleitbezorger voor hun stem te zijn. Dit engagement komt tot uiting in het unieke project ‘Stemmen van kinderen in de stad’, een initiatief dat jonge kinderen ruimte geeft om gehoord te worden.
velov-conferentie
Verhaal

Terugblikken op een geslaagde Velov-conferentie

Op vrijdag 31 mei vond de conferentie voor Vlaamse Lerarenopleidingen door de Vereniging Lerarenopleiders Vlaanderen (Velov) i.s.m. de lerarenopleidingen van Erasmushogeschool Brussel plaats. Leerkrachten, scholen, pedagogische begeleidingsdiensten en lerarenopleidingen blijven zich inzetten om kinderen, jongeren en professionals te inspireren, ondanks de hoge druk die het onderwijs ervaart.
Morane, pedagogie van het jonge kind
Verhaal

Studente Morane vertelt over het IAIE-congres

Tijdens mijn stage bij het Kenniscentrum 'Urban Coaching and Education' had ik de unieke kans om drie dagen lang een internationaal congres bij te wonen, georganiseerd door de International Association for Intercultural Education (IAIE).
Ontmoeten in vrije ruimte
Verhaal

Studenten Pedagogie van het jong kind op pad in Molenbeek

Ieder jaar lanceert de bachelor Pedagogie van het jonge kind de projectoproep ‘Ontmoeten in vrije confrontatie’. Hierbij ontwikkelen de studenten in samenwerking met lokale partners projecten  die de ontmoeting tussen ouders in de wijken van de Brusselse gemeente Sint-Jans-Molenbeek faciliteren.