Informatiemaatwerk

Informatiemaatwerk is het expertisecentrum van Erasmushogeschool Brussel dat zich richt op de informatiesector. De onderzoekers en docenten van de opleiding Informatiebeheer en Informatiemanagement focussen zich op drie onderzoekslijnen:

• Document- en recordsmanagement in organisaties
  • Digitalisering en lange termijnbewaring
  • Kennismanagement in organisaties

Informatiemaatwerk biedt vormingen op maat aan en voert dienstverleningsprojecten uit voor organisaties.

EhB campus Leuven

Hoe werken we?

Onderzoekers van Informatiemaatwerk publiceren op regelmatige basis adviezen, toolboxes, handleidingen en andere hulpmiddelen om professionals in de sector te ondersteunen. Daarnaast participeren ze aan en initiëren ze (onderzoeks)projecten.

Heeft je organisatie nood aan begeleiding of vorming? Informatiemaatwerk werkt een voorstel op maat uit. Hieronder vind je een greep uit ons aanbod:

• Audit van informatiehuishouding en verbetertrajecten op maat.
  • Advies en begeleiding bij implementatie van informatiesystemen (bv. SharePoint).
  • Advies over en veranderingsmanagement bij organisatieontwerp van informatiedienstverlening.
  • Vormingen op maat voor archiefdiensten, bibliotheken en andere organisaties.

Twijfel je of je project past binnen onze expertise? Neem gerust contact op via e-mail.

Waar vind je ons?

Informatiemaatwerk is gehuisvest op campus Leuven van Erasmushogeschool Brussel.

Interleuvenlaan 5
3001 Heverlee

Duaal leren voor Diverse Doelgroepen

Het ESF-project Duaal leren voor Diverse Doelgroepen focust zich op duaal leren in de informatiesector en podiumkunsten. Op één april 2021 is het project gestart en het loopt tot juni 2023.

Studenten op de campus
Diversiteit in de openbare bibliotheek

Informatiemaatwerk voert momenteel een onderzoek naar diversiteit binnen het personeelsbestand van openbare bibliotheken. Neem jij ook deel?

Op zoek naar een opleiding?

Informatiebeheer

Het graduaat in het Informatiebeheer: Bibliotheek en Archief is een tweejarige voltijdse opleiding, waarna je direct kan starten in de sector.

Informatiemanagement

Heb je al een diploma hoger onderwijs (graduaat, bachelor of master)? Dan is het postgraduaat Informatiemanagement iets voor jou. Het halftijdse programma van 30 studiepunten bereid je in één jaar voor om aan de slag te gaan in de sector.

Microdegrees

Ben je als professional op zoek naar een bijscholing? Volg enkele opleidingsonderdelen van onze graduaatsopleiding en behaal een microdegree.