Webinar: Werkplekleren in de praktijk

Waar?
Online webinar (gratis) - de links volgen na inschrijving
Reservatie
Vul het formulier op deze pagina in.

Werkplekleren, die term ben je ongetwijfeld al tegengekomen. Maar wist je dat werkplekleren heel veel kan bijdragen in jouw organisatie? Van stages tot projecten die studenten voor jouw bedrijf tot een goed einde brengen; van simulatieopdrachten tot in-company workshops: het zijn allemaal manieren waarmee je kunt inspelen op wat jij vindt dat onze studenten moeten kennen.

Op 12 november 2020 willen we je de kans geven om bij te leren met de online infosessies ‘Werkplekleren in de praktijk’.

Tijdens 3 digitale infosessies van telkens een half uur willen we je laten ontdekken hoe studenten een meerwaarde kunnen vormen voor je eigen organisatie. We leggen tijdens de sessies de nadruk op het werkplekleren van onze graduaatsstudenten. Ruim 1/3 van hun opleiding volgen zij immers op de werkvloer. Dat is een groot voordeel voor de organisatie: het geeft je de kans om zélf je eigen expertises door te geven en onze studenten perfect voor te bereiden op jouw jobvereisten.

Hoe ziet zo'n infosessie eruit?

Elke sessie van telkens 30 minuten wordt kort ingeleid door onze partners om enkele klassieke vragen te beantwoorden: Wat is de meerwaarde van een goede samenwerking tussen onderwijs en werkveld? Wat is de return die je kunt verwachten wanneer je investeert in werkplekleren?

Daarna houden we een vraaggesprek met onze docenten. Vertrekkend vanuit specifieke opleidingen tonen zij hoe het werkplekleren in de praktijk in zijn werk gaat. Ook kunnen ze ingaan op jouw vragen die je via de chat kunt stellen (of die je vooraf hebt ingediend).

Je kan deelnemen aan de volgende sessie(s):
16u00-16u30

Jouw administratieve diensten en onze graduaten: LINK
Intro door VOKA gevolgd door een gesprek over de opleidingen

16u30-17u00

Jouw commerciële diensten en onze graduaten: LINK
Intro door UNIZO gevolgd door een gesprek over de opleidingen

17u00-17u30

Jouw technische diensten en onze graduaten: LINK
Intro door VDAB gevolgd door een gesprek over de opleidingen

Voor wie?

We richten ons tot bedrijfsleiders, HR-medewerkers, allerhande afdelings- en diensthoofden, stagementoren, ... Kortom, medewerkers binnen grote en kleine bedrijven die graag jongeren helpen bij hun opleiding en steeds proactief op zoek gaan naar jong talent.

Inschrijvingsformulier

Ik neem graag deel aan de volgende sessie(s)
MIjn organisatie is lid van

voka vlaams brabant