graduaatsstudenten op seminarie

Tips en tricks uit de praktijk voor onze graduaatscursisten

Eind februari ontvingen de studenten van Accounting Administration en Juridisch-administratieve Ondersteuning twee gastsprekers die de toekomstige praktijk van hun job naar de klas brachten.

De eerste spreker, Iris Houtaar, is Associate Director bij Robert Half. Zij wierp een blik op de markttendensen binnen de boekhoudsector. Ze gaf onze studenten bovendien tips en tricks om hen voor te bereiden op het selectie- en rekruteringsproces voor accountingprofielen. Op basis van de cv's van de participanten ging ze dieper in op de do's en don'ts van de sollicitant. We zijn er zeker van dat alle deelnemers zo beter op de hoogte zijn van wat hen te wachten staat, wanneer ze met het diploma op zak op zoek gaan naar de job van hun dromen.

Filiz Korkmazer, adjunct-directeur van het kabinet van Minister van Justitie Koen Geens, mocht de avond afsluiten met een boeiende lezing over de hervorming van het vennootschaps- en verenigingsrecht. Ze gaf in haar presentatie aan waarom de nood bestaat om de wetgeving ter zake grondig te veranderen. Ook gaf ze de krachtlijnen en de inhoudelijke draagwijdte weer van de geplande wijzigingen. Zowel voor onze rechtspractici als boekhouders in spe was dit een uiterst interessante aanvulling op hun opleiding.

Na afloop werd de avond afgesloten met een feestelijke receptie aangeboden door het CVO Volt, waarop studenten en lesgevers nog konden napraten.

Weetje: vanaf september 2019 worden beide opleidingen opgenomen in het aanbod van de hogeschool (samen met nog een 10-tal andere graduaten). Vanaf dan krijgen de studenten een EhB-diploma. Aan de plaats van de opleiding verandert echter niets. Over al onze graduaten lees je meer via deze pagina.