Gerelateerde verhalen

Deze pagina toont verhalen gerelateerd aan Klimaat & Ontwerp. Bekijk alle verhalen.

Studenten Tanzania

Duurzame stadsontwikkeling in Tanzania

In het hart van Moshi, een bruisende stad aan de voet van de majestueuze Kilimanjaro, ligt een vergeten juweel: Uhuru Park. Een interdisciplinaire groep van onze studenten en docenten en de Mwenge Catholic University bundelt de krachten om Uhuru Park nieuw leven in te blazen. Bekijk zeker de reportage van onze studenten Journalistiek.
Marthe Reyniers (EHB) wint de Blikveld studentenaward 2023

Marthe Reyniers wint de Blikveld studentenaward 2023

Elk jaar reikt Blikveld in samenwerking met BVTL een prijs uit aan verdienstelijke studenten van elke landschapsschool in België. Voor EHB kreeg Marthe Reyniers de prijs voor 2023 toegekend. Marthe heeft zich tijdens haar opleiding Landschaps- en tuinarchitectuur EHB, bewezen als een zeer gedreven student. We gingen op de koffie met Marthe om haar enkele vragen te stellen.
Twee oud-studenten nemen het op VTM tegen elkaar op in ‘Goed Geplant’

Twee oud-studenten nemen het op VTM tegen elkaar op in ‘Goed Geplant’

Tuinarchitect en oud-student Eef Coolen kruist in het VTM-programma ‘Goed Geplant’ de degens met collega-ontwerper en ook oud-student Jaan Van Kerkhoven. Hun opdracht is acht gelukkige tuineigenaars te helpen hun groene dromen werkelijkheid te maken in het tweede seizoen van 'Goed Geplant'. Een betoverend programma waarin de magie van tuinaannemers tot leven komt, en waar elke aflevering een groen avontuur op zich is.
Het Ronkelhof

Het Ronkelhof

De tweedejaars Landschaps- &Tuinarchitectuur werkten afgelopen semester aan een inspirerend ontwerpproject "Het Ronkelhof".
Tanzaniaanse studenten

Tanzaniaanse Vogelzangbeek

Tien Tanzaniaanse studenten werkten afgelopen week samen met onze studenten Landschaps- en tuinarchitectuur en Toerisme- en recreatiemanagement. Ze onderzochten
landschaps- en tuinarchitectuur Gaebry Taeleman

Je tuin onderhouden met mes en vork

Het ontwerp van student landschaps- en tuinarchitectuur Gaebry Taelemans werd door een jury uitgekozen voor de wedstrijd ‘Beloftevolle hovenier’. Het ontwerp we
Studenten landschaps- en tuinarchitectuur

Groenkleurige toekomst

Afstuderen en meteen een prijs in de wacht slepen. Het overkwam Elke Brouckaert, studente landschaps- en tuinarchitectuur.
Studenten lta plantentuin meise

Planten en Covid-19

Covid-19, Corona-crisis, quarantaine en een anderhalve meter afstand, op die manier wordt les geven in de wereldbefaamde plantentuin in Meise aan een hele groep