Je studentenleven

Studeren in Brussel, dat is studeren in een stad waar Cultuur en Café gerust met een grote 'c' mogen geschreven worden, want nergens is het aanbod groter én mooier. Elke dag heb je de keuze uit tientallen activiteiten: concerten, filmprojecties, fuiven, musea, terrasjes (ja, ook in de winter) ... Bovendien hebben heel wat lokale bedrijven én multinationals een zetel in de hoofdstad van Europa. Dat is goed voor je stage én voor een job!

Student zijn in Brussel

Wist je trouwens dat het de grootste studentenstad van het land is? Het leven stopt hier dus niet om 16 uur, integendeel.

Op kot

De helft van de studenten die in Brussel afstudeert, wil graag blijven wonen in de stad. En dat is geen toeval.

Studentenresto's

In onze studentenresto's wordt je maaltijd bereid door ervaren koks die enkel gebruik maken van verse en voedzame ingrediënten.

Mobiliteit

Al onze campussen zijn vlot bereikbaar; dat spreekt voor zich in een stad als Brussel. En je mobiliteit hoeft bovendien niet veel te kosten!

Activiteiten

Duik in de kalenders van het RITCS Café of Cinema RITCS of klik door naar een van de vele agenda's met activiteiten in Brussel.

Studentenjobs

Wil je tijdens je studie graag een centje bijverdienen? EhB en VUB hebben een studentenjobdatabank waarop bedrijven hun vacatures kunnen posten.