beste leraar

Wie wordt de Beste Leraar van Brussel?

Lesgeven in een grootstad zoals Brussel is vaak een uitdaging maar de beste leraar van Brussel doet dat iedere dag met veel enthousiasme en nog meer motivatie. Hij of zij leert de kinderen niet alleen de leerstof uit de boeken aan maar leert hen de stad ontdekken. Kortom, de beste leraar van Brussel wil nergens anders lesgeven.

'De Beste Leraar van Brussel’ is een verkiezing onder lesgevers in het Nederlandstalig lager en secundair onderwijs en kunst- en volwassenenonderwijs. Zowel leerlingen als leerkrachten stuurden de afgelopen weken hun nominaties in. De jury koos daaruit drie leerkrachten. Het aantal nominaties, de motivering en de band met Brussel gaven voor de juryleden de doorslag voor de uiteindelijke winnaar. Bruzz gaat samen met de de lerarenopleiders in Brussel, zijnde EhB, VUB en COOVI  op zoek naar de beste leerkracht.

Uit vele inzendingen werden drie leerkrachten geselecteerd. Saddaf Gondal (Lyceum Martha Somers - Laken), Riet Jacobs (CVO COOVI - Anderlecht) en Niels De Ruyck (Lutgardis Instituut - Elsene).

Ze stellen zichzelf voor in de filmpjes onder deze link . Op donderdag 6 juni maken we bekend wie de titel van 'Beste Leraar van Brussel' een jaar lang met trots mag dragen en de hoofdprijs in ontvangst mag nemen: een gloednieuwe fiets van Velofixer. Spannend!