Micro-credential onderneming en recht
Micro-credential

Onderne­m­ing en Recht

Online kennismakingsgesprek

Nog vragen over de micro-credential in Onderneming & Recht? Plan een online gesprek in!

Nood aan een praktische juridisch-administratieve opleiding ...

... volg deze micro-credential in Onderneming & Recht!

Deze opleiding focust op het aanbrengen van een theoretische basiskennis. Daarnaast is er ook veel aandacht voor praktische toepassingen.

• Onderneming & Recht bestaat uit een juridisch luik en een administratief luik
  • Volg les via blended learning: een combinatie van contact- en afstandsonderwijs.
  • Deze micro-credential wordt aangeboden door de graduaatsopleiding in juridisch-administratieve ondersteuning.

Wie ben jij?

Je wil je kennis van het recht evenals je administratieve vaardigheden uitbreiden of updaten. Je bent reeds werkzaam in een bedrijf of je hebt belangstelling voor een job in de privésector. Na het volgen van deze micro-credential beschik je over actuele basiskennis die je kan inzetten op de werkvloer.

Hoe verloopt de opleiding?

Deze opleiding wordt aangeboden via blended onderwijs: je wordt begeleid via contact- en afstandsonderwijs.

Je volgt vakken in semester 1 en semester 2. Lessen worden ’s avonds aangeboden en zaterdagvoormiddag en vinden plaats op campus Leuven.

Je vakken

Juridisch luik

Economisch Recht (5 SP) Je leert het ondernemingsrecht te situeren, bronnen te raadplegen en leert de voornaamste begrippen.
Vennootschapsrecht (6 SP) Je leert de vennootschaps- en verenigingsvormen en hun kenmerken en je kan nagaan welke vennootschapsrechtelijke regels van toepassing zijn op een bepaalde casus.
Sociaal recht (4 SP) Je krijgt een inzicht in de beginselen en de kenmerken van het sociaal recht

Administratief luik

Bedrijfseconomische inzichten (3 SP) Je verdiept je in verschillende bedrijfseconomische aspecten: boekhouden, organisatie-, marketing-, en financieel mananagement. Je leert deze ook toe te passen in de juridische afdeling van een bedrijf.
ICT-skills (4 SP)

Je verwerft de skills om vlot (samen) te werken met verschillende (Office) toepassingen voor juridisch werk. Verder leer je nauwkeurig te werken bij het digitaliseren, ordenen en archiveren van (juridische) documenten.

Campus Leuven

Je volgt de opleiding op campus Leuven. Daar vind je de nodige uitdaging en inspiratie om je opleiding succesvol af te werken. Je krijgt les in klas- of computerlokalen – afhankelijk van het vak en de lesinhoud. Daarnaast ben je welkom in de openleercentra en het studielandschap. En heb je altijd toegang tot het leerplatform en de online catalogi van de Erasmushogeschool Brussel.

Honger gekregen? Op campus Leuven en op verschillende plaatsen in de nabije omgeving kan je terecht voor een broodje of een lunch.

Je bereikt de campus gemakkelijk

Interleuvenlaan 5
3001 Heverlee, Leuven

Openbaar vervoer: neem aan het station van Leuven de bus en stap af aan de halte Haasrode UCLL

• 630 en 4 richting Haasrode
  • 5 richting Vaalbeek

Blue-bike: huur je fiets aan het station van Leuven en fiets in 20 minuten naar de campus.

Auto: zet je auto op de ruime parking achter het gebouw van Interleuvenlaan 5.

.

Wil je meer weten?

Wat kost het?

De berekening van studiegelden gebeurt op basis van onderstaande tarieven:

Vast gedeelte

Variabel gedeelte
per studiepunt

Niet-beurstariefstudent € 253,6 € 12,1
Bijna-beurstariefstudent € 253,6 € 4,4
Beurstariefstudent € 115,8 € 0,0

Je kan alle info over studiegeld vinden op onze Wat kost het?-pagina.

Waar staat een studiepunt voor?

Een studiepunt staat voor het aantal uren studieactiviteit dat verwacht wordt aan een hogeschool of universiteit: in de les zitten, groepswerk, studietijd, examens…. Tel ongeveer 25 à 30 uren per punt.  Een module met veel studiepunten vergt dus meer tijd dan een module met minder punten. Dus voor een module met 10 studiepunten, verwacht de docent van de student dat hij of zij er 250 à 300 uur aan besteedt, inclusief aanwezigheid in de les.

Meer informatie over studiepunten en het puntensysteem vind je op deze pagina.

Inschrijvingsprocedure

Schrijf je volledig online in via www.erasmushogeschool.be/nl/inschrijven: : kies voor het graduaat Juridisch-administratieve Ondersteuning, en kies daarna de micro-credentials die je wenst te volgen.

Studentensecretariaat

Secretariaat

Wil je graag langskomen? Ons secretariaat is open op maandag en woensdag van 11u tot 19u en op donderdag van 13u tot 19u

Campus Leuven
Interleuvenlaan 5
3001 Heverlee
campusleuven@ehb.be

Contact

Heb je nog vragen? Of wil je een persoonlijk gesprek inplannen (digitaal of op campus)? Verstuur je verzoek via graduaat.juridische@ehb.be

We zwieren op verschillende momenten tijdens het jaar de deuren van onze campussen open.

Check zeker deze pagina voor last-minute wijzigingen.