Open Bio-Incubator

Start jouw biotech onderneming in de Open Bio-Incubator van het Biomedical Science Center. Deze laagdrempelige bio-incubator is de eerste stap van jouw idee naar een proof-of-concept.

Onze formules

1. Verhuur van de ruimte. U huurt enkel onze onderzoeksinfrastructuur en zorgt zelf voor personeel dat uw experimenten uitvoert.
  2. Contractonderzoek door onze onderzoekers. De Open Bio-Incubator is een onderdeel van het BioMedical Science Center, het kenniscentrum van de opleiding Biomedische Laboratoriumtechnologie. Onze docenten worden ingehuurd om uw experimenten uit te voeren.
  3. Contractonderzoek door onze studenten biomedische laboratoriumtechnologie. Al dan niet onder begeleiding van een docent, voeren onze studenten uw testen uit.
  4. Consultancy: zoekt u een workshop op maat? Een intro CRISPR-Cas9 of wil u leren werken met een toestel? Het docententeam Biomedische Laboratoriumtechnologie assisteert u op maat.

Onze faciliteiten

We beschikken over een L1- en L2-lab en zijn volledig uitgerust om biotechnologisch onderzoek uit te voeren. Een greep uit onze apparatuur: LAF-kasten, PCR toestellen, AKTA pure, qPCR, spectrofotmeters, imagers, (UV-)microscopen, autoclaven, gelelektroforese apparaten, …

Interesse?

Maak een afspraak

De Open Bio-Incubator wordt gerealiseerd met de steun van Blikopener, VLAIO en de Erasmushogeschool Brussel.

Onze tevreden gebruikers

Getuigenis van France-Emanuelle Adil CEO van Tiamat Sciences.