Studiedag: Informatieprofessional van de toekomst

Tweebronnen Leuven
Toegangsprijs
gratis

Wat is de doelstelling van de dag?

De studiedag is gericht op iedereen die in de informatiesector werkt en zich graag wilt laten inspireren door toekomstbeelden van enkele Nederlandse en Belgische professionals.

In de namiddag staan enkele discussietafels gepland over toekomstige vaardigheden, digitalisering, dienstverlening en organisaties. Het resultaat van deze discussietafels zal gebruikt worden om het project Duaal leren voor Diverse Doelgroepen verder te ontwikkelen en vooruit te blikken naar mogelijke uitdagingen die binnen een internationaal kader opgenomen kunnen worden.

Dagplanning

Ontvangst met koffie 10h-10h30
Welkomstwoord: Dieter Deplancke (Bib Leuven) en Rebecca Gysen (Erfgoed en Stadsarchief Leuven) 10h30-10h45
Kevin Linsingh (EhB): 'De informatieprofessional van de toekomst en de rol van duaal leren' 10h45-11h

Sprekers:

Erika Hokke (Regionaal Archief Zuid-Utrecht): 'Het verleden van de toekomst van de informatieprofessional'

Jan Van Hee (Arteveldehogeschool)

Frank Huysmans (Universiteit van Amsterdam)

Lunch 12h30-13h15
Rondleiding in bibliotheek of stadsarchief 13h15-14h

Discussietafels:

1. Focus op vaardigheden: wat zijn de vaardigheden van de toekomst voor een informatieprofessional?
  2. Impact van digitalisering: welke impact zal digitalisering hebben op de verandering van het beroep?
  3. De eindgebruiker & dienstverlening: moeten we onze dienstverlening aanpassen en vraagt dit andere vaardigheden bij informatieprofessionals?
  4. Organisatie van de toekomst: hoe zullen organisaties van informatieprofessionals en waarin informatieprofessionals werken veranderen?
Afsluiting 16h-16h30

Praktische informatie

De studiedag vindt plaats op vier mei te Tweebronnen Leuven (Rijschoolstraat 4, Leuven).

Deelname is gratis, maar inschrijven is verplicht. Je kan inschrijven via deze link.

Er is ruimte voor maximaal veertig deelnemers.

Met steun van

De Bib Leuven heeft een nieuw logo | Leuven

Home - Itinera Nova (tag:itineranova.be,2011:/in/htdoc/home)

Opleidingsstroom binnen Electro Entreprise Gullegem | ESF