I Love Science Festival

Waar?
Brussels Expo (Paleis 11) – Miramarlaan, ingang D1 – 1020 Brussel
Toegangsprijs
Gratis toegang, op vertoon van een Covid Safe Ticket vanaf 12 jaar. Een toegangsticket is dus niet nodig.

Krijg jij het warm van wetenschap? Of misschien heb je wel kinderen die graag op wetenschaps- ontdekking gaan? Er valt dit weekend veel te beleven tijdens het I Love Science Festival. En uiteraard zijn ook wij van de partij! In onze stand 'Maak je eigen muziek met A.I.' kan je een melodie uitwerken volgens een onderliggend A.I.-algoritme. Sommige knoppen bepalen een toon, andere bepalen een stemming. Je kan er als het ware dirigeren: je gebaren sturen toonhoogte, stijl en instrument. Met deze stand wil het kenniscentrum A.I. van Erasmushogeschool Brussel je meer inzicht geven in de mogelijkheden en de beperkingen van A.I. Oh, en hou je klaar want wanneer je de stand betreedt, word je verwelkomd door een robot.

Onze andere stand is 'Hoe maak je handgel uit keukenafval?' Daarin maken onderzoekers van ons Open BioLab Brussels een kleine tentoonstelling om uit te leggen wat er nodig is om, door middel van fermentatie van keukenafval, zelf handgel te maken. Stap voor stap zal je zien wat er nodig is: opkoken en mixen van zetmeelrijk afval (zetmeel in oplossing brengen), gebruik van amylase-enzymen (zetmeel fermenteerbaar maken), vergisting in flessen (productie van CO2 zichtbaar met een ballon), een microscoop om te kijken wat er leeft in de fermentatieflessen en mengen van eindproduct met glycerol en waterstofperoxide.

Van harte welkom!