Voorbereiding walking dinner

Walking dinner Hotelmanagement

Walking dinner 2022

Voor het eerst sinds de pandemie organiseerden de eerstejaarsstudenten van Hotelmanagement opnieuw de walking dinner! Een geslaagde editie met als thema dit jaar: vakantie in eigen land. Elk standje op de walking dinner nam ons mee op culinaire reis door een bepaalde provincie.

De walking dinner is een van de projecten die de studenten van de bachelor Hotelmanagement doorheen de opleiding realiseren. Tijdens deze projecten zetten de studenten hun vergaarde kennis om in de praktijk. Al in het eerste jaar gaan de studenten zeer praktijkgericht aan de slag. Dit is meteen ook één van de troeven van de opleiding.

Tijdens de walking dinner wordt het aspect food & beverage van de opleiding in de kijker gezet. Twee belangrijke aspecten in de hotelsector. De studenten leren welke alcoholische of non-alcoholische dranken bij welke gerechten passen en hoe ze je het beste kunt combineren. De studenten stellen zelf de menus samen ter voorbereiding op de walking dinner. Op de walking dinner zelf bereiden ze deze gerechten en de nodige dranken voor waarna ze hun creaties voorstellen aan een jury en de bezoekers die uitgebreid van alles kunnen proeven.

Het verloop van deze editie van de walking dinner kun je zien in onderstaande video.

Fotogalerij walking dinner

walking dinner