Beurs
Verhaal

Studenten aan de slag voor Visit Brussels en Belgian Beer World

Onze tweedejaarsstudenten Marketing- en Communicatiesupport kregen deze week de kans om hun theoretische kennis om te zetten in de praktijk. In samenwerking met Visit Brussels en Belgian Beer World voeren zij een marktonderzoek uit waarin ze nadenken over hoe meer bezoekers kunnen worden aangetrokken, de klanttevredenheid kan worden verhoogd en de customer journey verbeterd kan worden.

De opdracht

Het project startte met een briefing van de klant, waarin twee onderzoeksvragen werden geschetst. De studenten kregen als taak om deze vragen verder te definiëren en uit te werken. In teams gaan ze aan de slag, waarbij vier groepjes zich richten op het onderzoek voor Visit Brussels, terwijl de andere vier zich verdiepen in Belgian Beer World. Deze praktijkopdrachten geven onze studenten de kans om waardevolle inzichten te leveren aan twee grote spelers binnen de Brusselse toeristische sector.

Visit Brussels promoot Brussel als internationale bestemming, waarbij ze zowel zakelijke als toeristische bezoekers aantrekken. Belgian Beer World, een gloednieuw museum, zet het rijke biererfgoed van België in de kijker en wil dé trekpleister worden voor zowel bierliefhebbers als nieuwsgierige toeristen.

Studenten

“De samenwerking tussen onze hogeschool, Visit Brussels en Belgian Beer World opent deuren naar frisse marktinzichten en nieuwe marktmogelijkheden.”

Eric Van Grimbergen
Lector Data

Graduaat Marketing- en Communicatiesupport

Dit is niet de eerste keer dat onze studenten met zulke opdrachten in contact komen. Het vak Data binnen de opleiding Marketing- en Communicatiesupport biedt jaarlijks twee externe opdrachten, waarbij studenten praktijkervaring opdoen en rechtstreeks samenwerken met het werkveld. Zo kregen ze vorig jaar een opdracht van Bike Republic. De opdrachten worden telkens in groepsverband uitgevoerd tijdens de werkcolleges, waardoor de studenten zowel hun onderzoeks- als teamworkvaardigheden kunnen aanscherpen.

Een bezoek aan de twee opdrachtgevers, Visit Brussels en Belgian Beer World, staat alvast op de planning. Daar kunnen de studenten zelf ervaren hoe de klantbeleving ter plaatse is en verdere inzichten opdoen voor hun onderzoek. Dit belooft weer een spannende volgende stap te worden!

Studenten

Zin om zelf aan de slag te gaan? Overweeg dan zeker de tweejarige graduaatsopleiding Marketing- en Communicatiesupport. Deze praktijkgerichte opleiding bereidt je voor op een boeiende carrière in de marketing- en communicatiesector!

Deel dit