Evelien Mertens

Onderzoeker Evelien Mertens in de finale van Wetenschapsbattle 2023

Evelien Mertens, onderzoeker aan de bachelor Voedings- & Dieetkunde, staat in de finale van de Wetenschapsbattle 2023. Ze leert ons hoe je een 3D voedselprinter kan gebruiken en maakt hiermee kans om de trofee van helderste wetenschapper van Vlaanderen te winnen. Volg haar presentatie live mee op donderdag 23 maart vanaf 13u.

Tijdens de Wetenschapsbattle stellen vijf wetenschappers hun onderzoek voor aan 450 lagereschoolkinderen in Technopolis. Nog eens vijfduizend volgen vanuit hun klas via de livestream. Het thema dit jaar is voedsel: hoe zorgen we voor gezond, duurzaam en betaalbaar eten op ons bord? Onderzoeker Evelien Mertens presenteert 'van boon naar dinosaurus met de 3D voedselprinter'. Met zo'n voedselprinter kan o.m. je eten omvormen in een leuke vorm zoals bijvoorbeeld een dino, zodat kinderen er sneller van willen proeven. Handig voor kinderen, maar evengoed ook voor oudere mensen die moeilijk kunnen slikken. Hieronder een korte voorstelling:

Supporter live mee voor Evelien via de livestream op 23 maart vanaf 13u.