HM

Hotelmanagement krijgt een positieve beoordeling!

Veel lof en een brede glimlach vanachter het mondmasker voor opleiding Hotelmanagement

Vlak voor de start van het nieuwe academiejaar stond de opleiding Hotelmanagement nog een gezonde dosis stress te wachten. Nergens voor nodig, zo bleek, want na twee intense dagen van interviews en doorlichting krijgt de opleiding een dikke duim omhoog op de peer review (ook wel gekend als “inspectie à la EhB”).

De nodige coronamaatregelen werden getroffen om de vier commissieleden in veilige omstandigheden gastvrij te ontvangen in het departement Mens & Maatschappij, meer bepaald op Campus Bloemenhof in het bruisende hart van Brussel.

Voorzitter en kwaliteitsdeskundige Yoneko Nurtantio prees de opleiding om haar kansenverhogend karakter en gaf als tip mee om ook de sterkere studenten nog meer uitdaging te geven. Over het eindniveau van onze opleiding oordeelde het peer panel unaniem positief. Dit wordt overigens jaar na jaar gestaafd door de interessante en relevante jobs waar onze alumni terechtkomen.

Over de hele lijn positief!
Yoneko
Yoneko Nurtantio
Project Manager in External Quality Assurance

Een grote troef van de opleiding blijkt het gemotiveerde en enthousiaste docententeam alsook de laagdrempelige aanpak, die duidelijk enorm gewaardeerd werd door de ondervraagde studenten. "Dit is een heel waardevolle opleiding met veel troeven", klonk het unaniem lovend uit de monden van de commissieleden.

De unieke Hotel Takeover, waarbij alle studenten van Hotelmanagement een week lang Crowne Plaza Brussels Airport draaiende hebben gehouden, kon tot slot op veel bijval rekenen. Team Hotel kreeg de tip om met dit mooie didactische model – de letterlijke woorden van het panel – uit te pakken naar de buitenwereld en zo ook andere scholen te inspireren.

De commissie vatte een geslaagde peer review met deze quote samen: “Wees trots op wat jullie doen, want jullie hebben hele mooie parels in handen.