hotel take over

HOTEL TAKE-OVER 2020

Ook dit jaar slaan Erasmushogeschool Brussel & Crowne Plaza Brussels Airport Hotel de handen opnieuw in elkaar voor een heuse "hotel take-over". Studenten van de opleiding Hotelmanagement leren zo de knepen van het hotelvak, al is het nu met een Corona-sausje erover heen.

Op 23 november 2020 zijn de studenten van de opleiding Hotelmanagement van start gegaan met een 2 weken durende Hotel Take-Over van het Crowne Plaza Brussels Airport Hotel. De studenten runnen het hotel, maar wel steeds onder toezicht van het personeel. Het programma werd vorig jaar ontworpen om de eerste, tweede- en derdejaarsstudenten een realistische kijk te geven op de werkomgeving in het hotel, maar gezien de coronamaatregelen werd de overname dit jaar beperkt tot de studenten van het tweede jaar.

Toch wilden zowel EhB als het hotelmanagement van Crowne Plaza Brussels Airport de stage absoluut laten doorgaan, ondanks corona. Want zo leren de studenten ook hoe een hotel in een crisissituatie kan blijven draaien. "Door corona is er nu een lagere bezetting dan normaal", vertelt een student. "Daardoor is het moeilijk voor het management om te laten zien hoe alles draait als het ontzettend druk is. Maar daardoor hebben de personen die ons alles moeten uitleggen wel meer tijd voor ons."

Ook het werk ziet er nu helemaal anders uit: zo kunnen de maaltijden enkel als roomservice geserveerd worden, moet alles extra ontsmet worden en maken de mondmaskers ondertussen een vast deel uit van het uniform.

Najib Arayer, General Manager Crowne Plaza Brussels Airport: “Wij zijn ontzettend trots om deel uit te maken van dit project. Als werkgever is het belangrijk om de studenten een goed beeld te geven van het reilen en zeilen in een hotel. Het is een goede opportuniteit voor ons om onze passie en ervaring met de toekomstige hoteliers te delen. Ik ben er zeker van dat het een leerrijke ervaring zal zijn voor iedereen.

Sarah De Ridder, opleidingshoofd Hotelmanagement: "De opbouw van onze bachelor, de levensechte hotelsimulaties en stevige focus op kwalitatieve stages in binnen- en buitenland komen samen in dit ambitieus project. We zijn vereerd dat Crowne Plaza Brussels Airport mee in dit avontuur stapt. Samen willen we innoveren en investeren in de toekomst van de sector en de opleiding.”

Wil jij ook beginnen aan onze bachelor hotelmanagement?

SCHRIJF JE IN