Groepsfoto parlement

Hoog bezoek in het parlement

In het kader van het vak Publiek recht, brachten de studenten van het eerste jaar graduaat Juridisch-administratieve Ondersteuning een bezoek aan het federaal parlement. Tijdens de lessen werd de wetgevende procedure van het federaal parlement reeds behandeld.  Nu hadden de studenten de kans om in levende lijve het parlement te bewonderen.

Het is in het hartje van Brussel, in het Paleis der Natie, dat onze volksvertegenwoordigers over onze wetten brainstormen, debatteren en stemmen. Met veel enthousiasme hebben de studenten het halfrond van de Kamer verkend.  Een gids gaf uitvoerig toelichting: van het aantal personeelsleden tewerkgesteld in het parlement, tot de bepaling van de zitplaatsen in beide Kamers; geen enkele informatie is aan onze studenten ontgaan.

Dit bezoek heeft zeker de studenten geïnspireerd.  Wie weet werken enkele studenten binnenkort in het parlement!