hackathon

Hackathon duurzame innovatie in de retail

Met welke innovatieve concepten kan de ecologische voetafdruk van Decathlon verkleind worden? Rond deze uitdaging gingen meer dan 80 studenten van twee verschillende opleidingen én twee verschillende hogescholen samen aan de slag.

De studenten Retail Management van Hogent en onze studenten van Idea & Innovation Management werkten innovatieve concepten uit in een lean canvas en brachten vervolgens de ene na de andere overtuigende pitch. Joeri Moons, sustainable development leader bij Decathlon, werd niet alleen getrakteerd op concepten die de switch naar circulariteit kan vergroten, maar kreeg bovendien ideeën rond de kampeermaterialen, huur-en deelsystemen, loyalty programma’s die duurzaamheid voorop zetten.

Het was erg fijn om zien hoe de studenten gebeten waren om in te zetten op meer duurzaamheid én hoe ze gretig met elkaars kennis en inzichten aan de slag gingen. Een mooi staaltje peer-learning. En omdat de omgeving ook erg bepalend kan zijn, willen we toch ook even vermelden dat we ons op de schitterende locatie van Upgrade Academy bevonden.

Deze hackathon konden we realiseren dankzij het fameuze alliantiefonds van Erasmushogeschool Brussel-HOGENT.

alexandre
studenten