wonderlab

Feestelijke opening Wonderlab!

Op zoek naar een plek voor speels wetenschapsonderwijs voor jonge kinderen? Een proeftuin waar je met kleuters kan denken en werken rond STEAM, beeldvorming, gender, wetenschap? Of waar je met je jonge kinderen al doende kan ontdekken, ervaren en onderzoeken? Die plek is Wonderlab!

De feestelijke opening vond plaats op dinsdag 16 november. Aanwezigen konden proeven van alle materialen en mogelijkheden die Wonderlab te bieden heeft voor hun organisatie, gezin, klas. Het was alvast duidelijk: Wonderlab wil een buurtgericht Living Lab zijn, waar studenten, kleuterklassen en families via laagdrempelige, 'low-tech' materialen de wereld rondom leren onderzoeken. "We halen alles uit de kast voor speels wetenschapsonderwijs" - Marleen Rosiers, drijvende kracht en opleidingshoofd van de educatieve bachelor Kleuteronderwijs.

Wonderlab is een initiatief van de educatieve bachelor Kleuteronderwijs en bouwt voort op praktijken en inzichten uit verschillende (Europese) projecten en samenwerkingen, zoals het H2020 Communities for Sciences project. Geïnteresseerd? Check dan zeker de opleidingspagina's van de educatieve bachelor Kleuteronderwijs.

ba Kleuteronderwijs

Inge Laenen, Annick Biesmans, Bram Malisse en Marleen Rosiers van Wonderlab