EHBO-cursus

EHBO-cursus door studenten voor studenten

Dat EHBO levens kan redden, weten de studenten Verpleegkunde maar al te goed. Daarom organiseerden ze vorige week een boeiende dag over eerste hulp voor de studenten Toerisme- & Recreatiemanagement.

Interdisciplinaire samenwerking

De ochtend stond in het teken van Basic Life Support bij kinderen en volwassenen. De studenten voerden gedurende 2 minuten een kwalitatieve reanimatie op de simulator uit. Iedereen die dit succesvol deed, ontving een certificaat basisreanimatie.

In de middag werden 3 workshops aangeboden: Bewustzijns- en circulatiestoornissen, Ademhalingsstoornissen en Ongevalsverwondingen. Deze workshops waren bedoeld om studenten te informeren en praktische vaardigheden aan te leren op het gebied van eerste hulp.

Tot slot werd de dag afgesloten met een quiz waarin de theoretische kennis van EHBO werd afgetoetst. Het moment om te controleren of iedereen de materie goed had begrepen. En ja hoor, wie goed had opgelet kreeg een leuke prijs mee naar huis!

De studenten van het vierde jaar Verpleegkunde leerden de studenten Toerisme- & Recreatiemanagement waardevolle vaardigheden die ongetwijfeld van pas zullen komen in hun toekomstige carrières.

Op meer zo’n samenwerkingen tussen onze verschillende disciplines!
EHBO-cursus