Clash of sounds

Creativiteit studenten Multec op Clash of Sounds blaast docenten omver

Op de "Clash of Sounds" presenteerden onze eerstejaars hun muziekcontroller die ze tijdens de werkcolleges maakten. Beau, Cem en Matthijs wonnen met hun gehackte PS3-controller en goeie beats.

Studenten Multimedia & Communicatietechnologie (Multec) steken al in hun eerste jaar de handen uit de mouwen en maken zelf originele multimediatoepassingen. Zo maken ze in de projectweken een prachtige website of een mobile app voor een vzw. In 3D Design maken ze modellen en omgevingen in 3D en in Audiovisual Design vragen we hen om een opvallend en origineel kickstarterfilmpje te realiseren.

In de werkcolleges van Audiovisual IT Principles leren ze dan weer coderen, ontwerpen en solderen. Met behulp van een lasercutter knutselen ze in ons FabLab een controller in elkaar waarmee ze een digital audio workstation kunnen aansturen.

Het resultaat van al dit hard labeur stelden ze onlangs voor op de “Clash of Sounds”. Enkele derdejaars organiseerden in het MediaLab een heuse show met visuals die reageerden op de muziek uit de audiocontrollers. Via een app kon er gestemd worden voor het beste team. De eerstejaars waren volledig wild gegaan. Zo had een team een controller ingebouwd in een sneaker, en ander team kwam met een getunede drinkbus op de proppen. Beau, Cem en Matthijs gingen met hun gehackte PS3-controller met de trofee lopen. We kijken uit naar de volgende editie.

Student Bram Speeckaert maakte een compilatie van de beste momenten uit de eerste editie van “Clash of Sounds”.

Studenten en docenten tijdens Clash of Sounds