Onze Kenniscentra

Het grootste deel van het onderzoek aan de Erasmushogeschool is van praktijkgerichte aard. Met dit onderzoek trachten we antwoorden te bieden op actuele, maatschappelijke en economische noden of opportuniteiten uit het werkveld. Elk onderzoek wordt gevoerd in samenwerking en overleg met partners uit het betreffende werkveld. De output van dit onderzoek is bovendien rechtstreeks vertaalbaar naar concrete toepassingen voor het werkveld.

Kruisbestuiving

Naast de kruisbestuiving met het werkveld is ook de verwevenheid van onderwijs en onderzoek een belangrijk aandachtspunt. Er wordt telkens gezocht naar onderzoeksprojecten die ook een meerwaarde kunnen bieden voor de opleiding. Daarom worden ook studenten ingezet in het onderzoek, telkens onder begeleiding van een deskundige onderzoeker of docent.

EhBlog

Landschaps- en Tuinarchitectuur: Vlaamse Ardennen

Soigneur van de Vlaamse Ardennen

In de schaduw van de ronkende namen uit de wielersport in het hart van Vlaanderen, waar de heuvels zich zachtjes uitstrekken en de beekjes vrolijk kabbelen, ligt een landschap dat meer is dan een toevluchtsoord voor flora en fauna. Het is een levend laboratorium waar onze studenten hun visie op landschaps- en tuinarchitectuur tot leven brengen.
postgraduaat Cosmetic Sciences

Glanzend haar dankzij postgraduaat Cosmetic Sciences?

Studente Nilgün Kizilmese uit ons postgraduaat Cosmetic Sciences brengt binnenkort haar eigen product Pomeluxe Bio Hair Oil op de markt. Het idee ontstond en kreeg vorm tijdens haar opleiding. De eerste batch producten gaat ze zelf aanmaken in ons Open Biolab Brussels.
La Réserve

Alumnus Yannick Bouts zet La Réserve Resort op de kaart

We zijn supertrots om te delen dat Yannick Bouts, een oud-student Hotelmanagement, een enorme bijdrage heeft geleverd aan het succes van La Réserve Resort in Knokke. Dit luxe resort is nu het eerste vijf sterren superior hotel aan de Belgische kust!