Onze Kenniscentra

Het grootste deel van het onderzoek aan de Erasmushogeschool is van praktijkgerichte aard. Met dit onderzoek trachten we antwoorden te bieden op actuele, maatschappelijke en economische noden of opportuniteiten uit het werkveld. Elk onderzoek wordt gevoerd in samenwerking en overleg met partners uit het betreffende werkveld. De output van dit onderzoek is bovendien rechtstreeks vertaalbaar naar concrete toepassingen voor het werkveld.

Kruisbestuiving

Naast de kruisbestuiving met het werkveld is ook de verwevenheid van onderwijs en onderzoek een belangrijk aandachtspunt. Er wordt telkens gezocht naar onderzoeksprojecten die ook een meerwaarde kunnen bieden voor de opleiding. Daarom worden ook studenten ingezet in het onderzoek, telkens onder begeleiding van een deskundige onderzoeker of docent.

EhBlog

Voedings- en dieetkunde

Wat is een worstenbroodje zonder worst?

Vegan maaltijden in studentenrestaurants. Dat was het onderwerp van een driedaags netwerkevent in Praag, waar opleidingshoofd voedings- en dieetkunde (VDK) Katrien Van Beneden samen met STUVO-collega Dagmar Schwall (ook alumnus VDK) aan deelnam.
Ze kregen er naast vegan en vegetarische maaltijden ook heel wat tips en tricks rond duurzame voeding voorgeschoteld.