Innovation Hunt

Reservatie
Doorlopend aan te vragen van 2 november 2020 tot 1 april 2021

Workshops Innovation Hunt

Efficiënter werken, nieuwe producten ontwikkelen, processen optimaliseren… Dat wil toch elke organisatie? Maar hoe doe je dat? Met INNOVATION HUNT gaan wij samen met jou op zoek naar sterke innovatiekansen. Neem gratis deel aan onze workshops en keer terug met een plan van aanpak. Tijdens de eerste workshop leren we de werking van jouw bedrijf kennen en brainstormen we samen over mogelijke innovatiekansen. In een vervolgworkshop gaan we meteen met enkele van deze innovatiekansen aan de slag en creëren we een tastbaar plan van aanpak. Waar wacht je nog op? Trek je stoute schoenen aan, spring op deze sneltrein en schrijf nu in!

Wat houden deze workshops in?

Workshop I “Innovation hunt” (180’)
  • Innovatiekansen bedenken (90’) a.d.h.v. brainwriting posters met meer dan 100 best practice tips. De opbrengst van deze creatieve turboaanpak zijn 100 à 200 innovatiekansen.
  • Kiezen van de beste innovatiekansen (90’). We gaan ideeën groeperen, verduidelijken en daarna bespreken. Via een groepsbeslissingstechniek selecteren we ten slotte 1 à 2 innovatiekansen.
Workshop II “Innovation planning” (180’) – optioneel

We werken samen een actieplan uit voor de geselecteerde ideeën uit de eerste workshop:

• Brainstorm rond de voornaamste uit te voeren acties van elk idee
  • Acties groeperen
  • Timing en actieplan opstellen
  • Eerste budgetschatting

Praktisch

• Datum. Deze workshops kunnen aangevraagd worden vanaf 2 november 2020 en zijn doorlopend te boeken tot 1 april 2021.
  • Kostprijs. Deze workshops maken deel uit van een proeftuin (zie info hieronder). Het zijn “proof-of-concepts” en zijn daarom gratis
  • Doelgroep. Kleine socialprofit of profit organisaties die willen versnellen zonder teveel risico. Idealiter 15 à 100 werknemers.
  • Deelnemers. Elke werknemer die wil innoveren. Ook enkele externen zijn welkom.
  • Locatie. Een ruimte binnen jouw organisatie of online – afhankelijk van de Covid-19-situatie.
  • Vervolgtrajecten. Mogelijke aansluitende begeleiding en projectondersteuning via KMO portefeuille e.d.

Organisatie

Deze workshops maken deel uit van de proeftuin KMO Innovatie 2.0, een initiatief van de opleiding Idea & Innovation Management van de Erasmushogeschool Brussel met steun van Vlaio (Blikopener) en in samenwerking met verschillende federaties of kenniscentra. In een proeftuin kunnen meerdere partijen rond een thema meedenken, kennis verwerven en experimenteren om nieuwe methodes of concepten vorm te geven. Het doel van deze proeftuin is een zeer laagdrempelige aanpak te ontwerpen die de innovatiekracht van kleinere organisaties systematisch verbetert zonder te veel risico. De opleiding Idea & Innovation Management faciliteert en stelt de nodige expertise ter beschikking. Dit is de eerste innovatieproeftuin in Vlaanderen en een unieke gelegenheid om te leren, te inspireren, te experimenteren en vernieuwende initiatieven op te starten die kunnen verbinden en versterken. Klik hier voor meer info.

Vraag nu uw workshop aan!

Jouw gegevens

Ik wens meer info over de:

Contact info

Dirk De Jongh | Mobile +32 (0) 478 28 29 33

Lecturer Innovation & Business Casing | Professional Bachelor Idea & Innovation Management |

Adviseur kennisdiffusie | Dienst onderzoek en dienstverlening

Erasmushogeschool Brussel | Campus Bloemenhof Zespenningenstraat 70 | 1000 Brussel