KMO Innovatie 2.0 Proeftuin

Toegangsprijs
gratis
Reservatie
Doorlopend - via het formulier onderaan deze pagina

Doel van de proeftuin

In een proeftuin kunnen meerdere partijen rond een bepaald thema meedenken, kennis verwerven en experimenteren om nieuwe methodes of concepten vorm te geven. Het doel van de "KMO Innovatie 2.0" -proeftuin is een laagdrempelige aanpak te ontwerpen die de innovatie-kracht van kmo's en hun sector verhoogd. De opleiding Idea & Innovation Management faciliteert en stelt de nodige expertise ter beschikking. Dit is de eerste innovatieproeftuin in Vlaanderen en een unieke gelegenheid om te leren, te inspireren, te experimenteren en vernieuwende initiatieven op te starten die kunnen verbinden en versterken.

Programma 2020-2021

• infosessie KMO Social Profit & KMO Profit
  • conceptontwikkeling en presentatie ontwikkeling
  • proof of concept
  • eindpresentatie en toekomstkijken

Voor wie?

KMO Innovatie 2.0 richt zich tot social profit kmo's en hun sectorfederaties en profit kmo's en hun sectorfederaties.

Wat levert je deelname op?

• Een dynamische organisatie dankzij meer inzicht in de beste praktijken en een laagdrempelig verbetermodel om zelf toe te passen
  • Ondersteuning bij de vraagarticulatie en eerstelijnsadvies
  • Betrokkenheid in collectief onderzoek- of ontwikkelingsprojecten n.a.v. dit project
  • Professionalisering rond innovatie via navormingen
  • Professionalisering en het delen van kennis en expertise via lerende netwerken
  • Inzet van friskijkende studenten via bachelorproef, een stage of studentenproject

Deelname

De eerste proeftuin start met twee infosessies:

• infosessie voor social profit kmo's en hun sectorfederaties
  • infosessie voor profit kmo's en hun sectorfederaties

Elke infosessie bestaat uit:

• Presentatie KMO INNOVATIE 2.0 Proeftuin
  • Rondetafel rond hefbomen en belemmeringen voor innovatiedifffusie in kmo’s en hun sectorfederaties

Deelname is gratis, inschrijven is verplicht (onderaan deze pagina). Al wie interesse heeft in dit thema is op elk moment welkom om toe te treden tot de groep.

Meer weten?

Contacteer Dirk De Jongh via e-mail

Inschrijven

Ik wens meer informatie over deze KMO Innovatie 2.0 Proeftuin en maak zelf deel uit van een