yannick bouts

Toptransfer in horecaland: alumnus Yannick Bouts start bij La Réserve

Hotelmanagement alumnus Yannick Bouts wordt op 1 juli general manager van La Réserve in Knokke-Heist, het grootschalige hotelproject van ondernemers Bart Versluys en Marc Coucke. Tot dan blijft hij in dienst in het Kasteel van Ordingen. Verluys en Coucke willen van La Réserve het meest toonaangevende luxehotel van het land maken. Nadat ze eerder al driesterrenchef Peter Goossens aan boord haalden, pakt het hotel nu uit met Yannick Bouts, een naam als een klok in het wereldje. Wij zijn trots, proficiat!

“De ambities liggen hier geweldig hoog”, zegt Bouts. Coucke en Versluys ambiëren niks minder dan een vijfsterrenhotel. Momenteel ondergaat het hotel dan ook een volledige metamorfose. Letterlijk met de verbouwingen, maar ook figuurlijk. Coucke en Versluys zijn namelijk volop bezig met het verder samenstellen van hun team. De hotelgasten zullen – zowel voor ontbijt, lunch als diner – kunnen genieten van de keuken van Peter Goossens. En de verwachtingen zijn hoog. La Réserve moet een culinaire hotspot worden, zowel voor gasten van het hotel als voor de bezoekers van Knokke-Heist.

Kasteel van Ordingen

Op dit moment is Yannick Bouts nog aan de slag in het prestigieuze Kasteel van Ordingen. Het doel daar toen hij begon? Het hotel upgraden naar vijf sterren en lid worden van de mondiale horecavereniging Relais & Châteaux. Een doelstelling die hij al binnen het jaar haalde.

Bouts over Hotelmanagement aan EhB

Dat ik vandaag deze functie (cfr. general manager Kasteel van Ordingen) heb, dank ik aan de opleiding Hotelmanagement van EhB. Heel wat vakken, zoals HOTS, zijn heel praktijkgericht en maken je een stuk sterker op de werkvloer. Als ik de studenten één goede raad mag geven: maak gretig gebruik van je stages. Ze zijn dé kans om je te bewijzen en om een goede carrièrestart te maken.

yannick bouts
Yannick Bouts
Alumnus Hotelmanagement, General Manager La Réserve

Nu mag hij zijn talent bewijzen in Knokke. Vanaf 10 juli neemt Yannick Bouts het dagelijks beleid voor zijn rekening. "Ik kan niet wachten om eraan te beginnen”, zegt de nieuwe general manager, die – samen met COO Mathieu Maertens – de taak op zich neemt om La Réserve uit te bouwen tot het meest invloedrijke hotel van het land. In het hotelwezen heeft Bouts al méér dan zijn strepen verdiend. “Zijn streven naar perfectie en zijn oog voor detail hebben het verschil gemaakt bij onder andere Tafelrond, la Butte aux Bois en onlangs het Kasteel van Ordingen”, laten Coucke en Versluys weten.