Graduaat Bibliotheek HBO5 Gent

Toekomstige bibliotheekdeskundigen op uitstap in Gent

Op zaterdag 25 november gingen onze toekomstige bibliotheek- en informatiedeskundigen op werkbezoek in de stad Gent. De eerste stop was één van de grootste levensbeschouwelijke archiefinstellingen van Vlaanderen, het Liberaal Archief. Hier ontdekten de studenten de dagdagelijkse werking van een archief al wandelend in de ondergrondse depots. Daarnaast hebben ze ook de ruime collectie kunnen bewonderen van alle jaargangen van Het Laatste Nieuws tot speelkaarten met het hoofd van lokale politici.

Vervolgens stond de Gentse stadsbibliotheek De Krook op het programma. Het gebouw is niet enkel een architecturale parel. De werking inspireerde onze vele startende bibliothecarissen. Zeer indrukwekkend was de automatische boekenlift die ingeleverde boeken verspreidt over alle verdiepingen zonder menselijke tussenkomst.