Difference Day 2022

Studenten Journalistiek laten van zich horen tijdens Difference Day 2022

3 mei werd in 1993 door de VN uitgeroepen tot Werelddag van de Persvrijheid. Ter gelegenheid hiervan organiseren wij samen met de Vrije Universiteit Brussel en andere partners ook dit jaar Difference Day. Gestart wordt op campus Kanal op 2 mei. Studenten van de bachelor Journalistiek participeren aan een flink deel van het programma.

Onze studenten verzorgen een (panel)gesprek over Journalistiek in tijden van crisis met als focus Wit-Rusland en het conflict in Oekraïne en gaan naar de documentaire The Hungarian Playbook, over hoe Viktor Orban bijna het medialandschap in Hongarije volledig in zijn greep kreeg. Enkele studenten nemen ook deel aan de speakers corner waar studenten onder het motto “Speak Freely, Listen Respectfully, Different Opinions Matter" de mogelijkheid krijgen om over hun zorgen over de toekomst van onze maatschappij met een publiek te communiceren. We zijn ook maar wat blij dat we deze editie ook een luikje van het event naar onze campus hebben kunnen halen.

Op 2 mei kan je op onze eigen campus KANAL terecht voor een Democracy Café (12u-14u)! Kom tijdens je lunchpauze langs voor een meer dan interessante dialoog:  Alicja Gescinska gaat er in gesprek met Hind Fraihi over de broosheid en weerbaarheid van onze democratie. Met dank ook aan PEN Vlaanderen en de Perskring.

Het volledige, bijzonder gevarieerde programma, gaande van lezingen, theater over film van Difference Day vind je via deze link.