Filmafiches Stadsarchief Leuven

Studenten Informatiebeheer starten academiejaar met uitstap

De eerste dag van het academiejaar starten nieuwe studenten Informatiebeheer met een bezoek aan de site Tweebronnen in Leuven, waar zowel de openbare bibliotheek als het stadsarchief is gevestigd. Eerst krijgen de studenten een rondleiding doorheen de bibliotheek en backoffice, leren ze over de werking van de sorteerrobot, volgen ze de weg van het boek van aankoop tot rek en zien ze de diversiteit van werken in een bibliotheek in de praktijk.

Daarna volgt een bezoek aan het stadsarchief, waar we enkele topstukken van dichtbij mogen raadplegen. Zo zien we een origineel werk van René Magritte van toen hij bijkluste als ontwerper van filmaffiches en onze eigen Magna Charta: het Charter van Kortenberg uit 1312.