Informatiebeheer bezoek KU Leuven

Studenten Informatiebeheer op uitstap

Op een grijze decembernamiddag bezochten de studenten van de opleiding Informatiebeheer een even grijze ruimte diep verscholen in de Universiteitsbibliotheek van KU Leuven. Voor het vak ICT-technieken B was de opleiding op uitstap naar het Digitaal Labo van de universiteit, waar de medewerkers digitaliseringsopdrachten van het waardevolle bibliothecaire erfgoed uitvoeren.

De studenten kregen uitleg van teamleider Bruno Vandermeulen over de werkwijze van het Labo en de verschillende cameragebaseerde opstellingen die ze ter beschikking hadden. Het prijsstuk was de Microdome. Deze ‘light dome’ kan boven het document geplaatst worden om verschillende opnames te nemen met een andere belichting door de LED’s in te schakelen. Zo krijgen onderzoekers meer inzicht in de gebruikte materialen zoals het type inkt.

Na de inspirerende namiddag keerden de studenten terug naar huis met een notitieboekje vol ideeën. Veel dank aan Bruno en zijn team voor de hartelijke ontvangst!

Microdome