cover boek

Studente Journalistiek schrijft roman!

Nikita Goossens (20), studente Journalistiek, mag zichzelf binnenkort officieel auteur noemen. Studeren tijdens coronatijden bleek nog niet uitdagende genoeg voor Nikita. Zij schreef naast haar afstudeerproject ook nog snel een roman.

Op zoek is een coming-of-ageverhaal over Kate en Noah die hun eigen weg zoeken in hun jonge leven. De hoofdpersonages staan allebei op een punt waarop ze belangrijke beslissingen moeten nemen. Het verhaal speelt zich af van hun laatste kerst in het middelbaar tot de zomer na hun eerste jaar hogere studies. Ze maken heel wat nieuwe dingen mee en daar komen ook allerlei emoties bij kijken. Hun persoonlijkheden verschillen enorm, maar toch zijn ze elk op hun eigen manier op zoek naar antwoorden op grote levensvragen, naar liefde, maar vooral naar zichzelf.

Door het gebrek aan sociaal contact zijn veel mensen in deze gaan nadenken over hun eigen leven. Wanneer het leven even ‘stopt’, is er tenslotte tijd om na te denken over al die zaken waarvoor je normaal geen tijd maakt. Velen zullen zich dus herkennen in dit verhaal, zowel jong als oud. Want twijfel over wie je bent en wat je wil, kan op elke leeftijd voorkomen.

Geboeid door schrijven en door de maatschappij was mijn studie Journalistiek een logische stap. Het is echter niet de bedoeling om creatief om te springen met de actualiteit. Om die creativiteit toch kwijt te kunnen, begon ik te schrijven aan mijn boek. Ik ben heel blij dat het nu ook effectief uitkomt.

Nikita
Nikita Goossens
Auteur & Studente Journalistiek

Op zoek verschijnt in september 2021 bij uitgeverij Beefcake Publishing. Je kan het boek echter al in voorverkoop bestellen. De voorverkoop begon op woensdag 19 mei en eindigt op zondag 27 juni.

Bestel het boek hier

Benieuwd naar mijn schrijfsels? Check mijn blog!