Steeds ruimere instroom in Banaba Zorgmanagement

Steeds ruimere instroom in Banaba Zorgmanagement

Binnen onze Bachelor na Bachelor Zorgmanagement, zien we een steeds bredere instroom. Naast verpleegkundigen, vroedvrouwen, hoofdverpleegkundigen en hoofdvroedvrouwen, is het aantal ergotherapeuten, sociaal werkers, kinesisten enz… de laatste jaren erg toegenomen.

Werkvloer

Op de werkvloer zijn het ook niet langer enkel verpleegkundigen of vroedvrouwen die kiezen voor een uitdaging als hoofdverpleegkundige, teamcoördinator, afdelingshoofd,… Vandaag staan deze jobs ook dikwijls open voor andere profielen binnen de ruime zorg. Ook zij hebben nood aan een duidelijk kader en de nodige handvaten om deze functie uit te voeren.

Zaterdag

Uniek aan onze opleiding zijn de lessen op zaterdag. We kiezen hier specifiek voor om de combinatie met een werk- en privéleven haalbaar te houden. Daarnaast is onze campus in Jette op zaterdag ook een stuk vlotter bereikbaar. Niet alle lessen worden op de campus gegeven, we werken ook met heel wat digitale lessen.

Stage

Als toekomstig leidinggevende eens gaan kijken hoe iemand anders in een vergelijkbare context zijn job uitvoert en de zaken aanpakt, is erg verrijkend. Daarom zit er ook een korte stage in de opleiding. Studenten zijn erg enthousiast over deze stage en leren er heel wat bij.

Persoonlijke ontwikkeling

Wie je zelf bent, bepaalt voor een groot stuk wat voor leidinggevende je bent. Daarom is persoonlijke en professionele ontwikkeling belangrijk doorheen de volledige opleiding. Je wordt de hele tijd uitgedaagd om kritisch te gaan reflecteren over je eigen handelen en eigen competenties.

Divers docententeam en studentengroep

De lessen worden gegeven door een erg divers docententeam met elk zijn specifieke expertise, van financieel management, over opmaak van planningen tot… Dat maakt de opleiding erg sterk.
Daarnaast is ook de studentengroep heel verschillend. Mensen met allerlei diploma’s die in verschillende settings aan de slag zijn. Jonge en wat meer ervaren zorgprofessionals, maar toch allen met heel wat overeenkomsten en dezelfde uitdagingen. Dat geeft de opleiding een extra dimensie.

Ontdek de opleiding. >>