RINGtv

RINGtv op bezoek bij studenten Journalistiek

RINGtv trok mee de aula in

Campus Bloemenhof kreeg net voor de wintervakantie bezoek van de redactie van RINGtv. Dat had alles te maken met een opdracht binnen het opleidingsonderdeel “Journalistiek Praktijk 1: Media in Beweging”. Zo kregen enkele eerstejaarsstudenten de opdracht de redactie van RINGtv te doorgronden. Daarvoor brachten ze onder meer een bezoek aan de redactie en spraken ze met de hoofdredacteur Dirk De Mesmaeker. Ze kregen er een rondleiding en bestudeerden de zender om daarna RINGtv voor te stellen aan hun medestudenten. De redactieleden van de zender waren op hun beurt zeer benieuwd naar die presentatie en dus trokken ze mee de aula in om er een nieuwsitem van te maken. Naast een redactiebezoek en intens researchwerk, dachten de studenten ook na over de toekomst van de zender. Aansluiting vinden bij jongere kijkers is bijvoorbeeld één van de uitdagingen, inzetten op de juiste sociale media een andere. Het nieuwsanker is trouwens EhB-alumnus Stijn De Weert.

Bekijk de reportage hier.