suhet project Hotelmanagement

Opleiding Hotelmanagement werkt aan internationaal project over duurzaam luxe toerisme

Docenten en studenten uit de bachelor Hotelmanagement hebben een intensieve projectweek achter de rug met partnerscholen uit Spanje, Finland en Slovenië. Samen ontwikkelen ze een MOOC (Massive Open Online Course) rond duurzame regio- en toerisme ontwikkeling. Het einddoel is om vanaf 2024 een vak aan te bieden over duurzaam luxetoerisme.

Alle partners kwamen afgelopen week samen in Brussel. Na een korte meet & greet startte de week met een keynote van Katherine Souvereyns, organisator van Dreamville met haar super luxueuze mansions op Tomorrowland. Naast de vele wetenschappelijk onderbouwde lezingen werd de theorie getoetst aan de Belgische hospitality sector door enkele interessante werkbezoeken: het Eburon hotel in Tongeren, het sprookjesachtige kasteel van Ordingen met het restaurant Aurum en het zeer exclusieve wijndomein Clos d’ Opleeuw. Als mooie afsluiter van de week kregen de docenten en studenten een rondleiding in het prachtige hotel Botanic Sanctuary Antwerp met zijn 2-sterrenrestaurant 1238.

Het vervolg van het project wordt nu verder voorbereid door de docenten via talrijke online meetings. Nadien volgt een intensieve docentenopleiding in Maribor (Slovenië) om daarna het project finaal uit te testen in Barcelona door zowel studenten als docenten van alle partners. Zo hopen we in 2024 als eerste een open erkend Europees vak aan te bieden over duurzaam luxe toerisme.

Katherine Souvereyns, organisator van Dreamville
suhet project Hotelmanagement