wetenschapsbattle

Onderzoeker Evelien Mertens wint brons op Wetenschapsbattle 2023

Evelien Mertens, onderzoeker Voedings- & Dieetkunde, stond op 23 maart in de finale van de Wetenschapsbattle 2023 in Technopolis. Ze nam het op tegen 4 andere wetenschappers en eindigt met haar presentatie 'van boon naar dino met de 3D voedselprinter' op de derde plek. Proficiat Evelien!

Voor een live publiek van 400 lagereschoolkinderen, een strenge kinderjury en nog eens 4000 leerlingen die de show in de klas meekeken, mocht Evelien haar onderzoek voorstellen. Wat als we het eten op je bord er beter doen uitzien? Zou het dan ook nog eens lekkerder zijn? Onze 3D-voedselprinter kan de tofste vormpjes printen om jong en oud te overtuigen meer en gezond te eten. En de kinderen konden tijdens de Wetenschapsbattle live zien hoe een 3D-voedselprinter je groentepuree zomaar in een dino kan omtoveren. Bekijk hieronder het verslag van het VRT-journaal: