Bachelor Leraar Kleuteronderwijs

Kick Off 2022-2023

Educatieve Bachelor Leraar Kleuteronderwijs en het GO! hand in hand het nieuwe academiejaar in

Het nieuwe academiejaar gaat van start. En dat liet de opleiding Leraar Kleuteronderwijs niet zomaar voorbij gaan. Op donderdag 17 augustus gaven alle directeurs basisonderwijs van GO! Scholengroep Brussel present op Campus Kanal voor de kick off van het nieuwe school- en academiejaar. Het projectteam van ‘H2020 C4S_Communities for Sciences: Towards promoting an inclusive approach in Science Education’ verwelkomde hen in het Wonderlab. Daar kregen de bezoekers inkijk in de innovatieve visie op inclusief speels wetenschapsonderwijs en op het belang van een kunstzinnige STEAM-benadering van onderwijs aan jonge kinderen. Voor de leken onder ons, STEAM staat voor Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics. Plannen werden gesmeed om de samenwerking tussen onze opleiding leraar kleuteronderwijs en de scholen van Scholengroep Brussel verder te verdiepen.

Dit project is gefinancierd door het onderzoeks- en innovatieprogramma Horizon 2020 van de Europese Unie in het kader van subsidieovereenkomst nr. 872104.