Journalistiek Afstudeerproject Katya Bohdan

Katya Bohdan, student Journalistiek, van Jemen naar Interne Keuken

Laatstejaarsstudent Journalistiek Katya Bohdan maakt haar afstudeerproject over de toestand in Jemen. Dat ze als aspirant-journaliste voor haar reportagewerk naar Jemen trok, maakte behoorlijk wat indruk. Ze was nog maar twee dagen terug in het land toen ze zaterdagochtend te gast was in Interne Keuken bij Radio 1.

Vijf maanden was Katya Bohdan  bezig met de voorbereiding van haar reportage. Uiteindelijk kreeg ze een visum om af te reizen naar Yemen. Ze trok naar Aden, een stad waar het op dat moment nog relatief rustig was. Tijdens de eerste dagen van haar verblijf braken ook daar gevechten uit. In Interne keuken vertelde Katya dat ze maatregelen had genomen om haar verblijf zo veilig mogelijk te laten verlopen. Ze kon met haar budget ook maar een week in Jemen verblijven.  “Een week is te kort, maar ik had een beperkt budget”, vertelde ze aan Koen Fillet. “Alles betaal je zelf: chauffeur en auto, verblijf, vluchten, eten en drinken en een lokale fixer die kan vertalen. Van hem kreeg ik wel een studentenkorting.”

Hier kun je de uitzending van Interne Keuken herbeluisteren.

De Afspraak op Canvas

Nadat ze zaterdag haar verhaal kon vertellen in Interne Keuken, was Katya Bohdan maandagavond te gast in De Afspraak op Canvas.

De komende weken zal Katya zich toeleggen op de afwerking van haar afstudeerproject. Meer dan waarschijnlijk kunnen we haar werk binnenkort ook in de media lezen. Binnen enkele weken loopt Katya drie maanden stage bij Al Jazeera in Doha (Qatar).

Ondersteuning van Chase

Update: Ook de Chasecommunity pikte het verhaal van Katya op en maakte er een video van. Ze roepen op om deze video te delen en zo de problematiek nog meer onder de aandacht te brengen.

Kom meer te weten over de opleiding Journalistiek of kom naar de infodag.