BIGH

Jolien, student Communicatie en stagiaire bij BIGH Farm

Als student in de bachelor Communicatie kan je op zeer veel plaatsen werkervaring opdoen. De opleiding bereidt je voor in het ontwerpen van communicatieplannen en -projecten voor tal van sectoren. Zo kreeg Jolien, student Communicatie, de kans om bij BIGH stage te lopen. Het is natuurlijk een grote meerwaarde om in het hartje van Brussel ervaring op te doen.

Deze stadsboerderij staat voor innovatie, duurzaamheid en lokaal produceren. BIGH is een aquaponische kwekerij. Een aqua wat? Hun serres, gelegen op het dak van de Foodmet (op de Abattoir-site), combineert aqua- met hydrocultuur. Dat betekent dat men bijvoorbeeld het water van de visvijver niet verloren laat gaan, maar gebruikt als irrigatie voor de groenten en planten die zij daar ook kweken.

Jolien vertelt het verhaal van BIGH op al hun kanalen. Daarnaast ontvangt ze vaak pers. In de video onderaan toont Jolien het ambitieuze project van BIGH en begeleidt ze de redactie van Free.Brussels (het jongerenplatform van Dwaalzin/Vrijzinnig Brussel) doorheen de boerderij.