Met handen en voeten

Innovatieve werkvormen binnen de Educatieve Bachelor Kleuteronderwijs

Met handen en voeten

In tijden van Covid zoeken onze opleidingen naar innovatieve werkvormen voor de studenten. En dat is niet anders bij onze Educatieve Bachelor Kleuteronderwijs. Zij blijven zoeken naar vernieuwende manieren om het werkveld te kunnen ondersteunen en inspireren. Zo kregen de studenten de opdracht om hun creatieve kant los te laten en een online muzische activiteit voor jonge kinderen te ontwerpen met als focus: handen en voeten. Dit was voor hen tegelijkertijd een oefening in mediawijsheid. In het kader van het opleidingsonderdeel Muzische vaardigheden: muziek, beeld, drama, beweging & media gingen de studenten aan de slag met hun ledematen en ontplooiden ze hun vaardigheden binnen beweging en media. En dat leverde boeiende resultaten op!

Het leverde niet alleen prikkelende beelden op, het is ook een sterke denkoefening in het ontwerpen van muzische activiteiten en het begeleiden van jonge kinderen van dichtbij en op afstand. Door middel van integratie van de verschillende leergebieden en domeinen, leert de nieuwe generatie kleuteronderwijzers wendbaar en flexibel te schakelen in uitzonderlijke tijden.