Studenten IIM winnen jury- en publieksprijs

Hack The Future '23: leveren we dit jaar ook de winnaars op?

Op 8 en 9 november 2023 viert de organisatie van Hack The Future alweer de 10e editie van de wedstrijd. De ideeënwedstrijd is intussen een traditie geworden bij onze laatstejaarsstudenten Idea & Innovation Management.

Vorig jaar nog kaapten ze zowel de jury – als de publieksprijs weg in de categorie 'Tover een toekomstbestendige samenleving uit je hoed'. Lou van Theemsche en Lynn Bogaert wonnen toen de prijs van de jury met hun Shop & Share-concept, gebaseerd op de deeleconomie. Lynn legt uit: “De Shop & Share klanten geven een product of dienst aan de community en krijgen in return een product of dienst terug van die community. Aan de hand van een creditsysteem wordt bepaald wat de “waarde” is van het ingeleverde product. Met die credits kunnen ze dan weer een nieuw product ( of dienst) krijgen.”

De publieksprijs was voor Lenart Timmermans en Joachim Van Schelvergem. Zij bedachten een concept voor een treinstation van de toekomst, dat veel groener en duurzamer zou zijn dan wat we vandaag kennen. “Ons treinstation is een grote cirkel waar de treinen komen aanrijden vanaf vijf verschillende invalssporen en passagiers kunnen opstappen via het grote ronde spoor. Dit éne ronde perron brengt alle reizigers in verbinding en laat in het midden van het station plaats voor natuur (zoals een grote boom)” delen Lenart en Joachim.

Inschrijven voor de 10e verjaardagseditie van Hack The Future kan vanaf 4 september 2023.