Summercourse Transmedia

Gratis, alternatief zomerkamp voor Young Digital Natives - Persbericht

Klassieke taal- en sportkampen hebben afgedaan bij de jonge generatie van vandaag. Zo kunnen jongeren met een groot gehalte aan creativiteit en nieuwsgierigheid deze zomer aan de Erasmushogeschool Brussel (EhB) de cross-over tussen nieuwe media en theater onderzoeken samen met kunstenaars, filosofen en wetenschappers. EhB organiseert samen met RITCS in de laatste week van augustus het gratis zomerkamp ‘Transmedia Summerschool’ voor jongeren vanaf 16 jaar.

Onder leiding van professionele en internationale artiesten, filosofen en wetenschappers maakt EhB een cross-over tussen nieuwe technologie en theater. Gedurende 10 dagen gaan de deelnemers creatief aan de slag met de nieuwste technologieën als motion-capturing of 3D-modelling. Het gratis zomerkamp is gericht op (Brusselse) jongeren (M/V/X) vanaf 16 jaar, die tijdens deze Transmedia Summerschool hun verbeelding vorm willen geven in een live interactive experience. Het betreft een unieke samenwerking tussen de opleiding Audiovisuele Media van het RITCS (Royal Institute for Theatre, Cinema & Sound) en de opleidingen Multimedia & Communicatietechnologie, Toegepaste Informatica en het gloednieuwe Digital Design & Development.

Active partners zijn het experimentele theatergezelschap Crew rond Eric Joris en het internationale kunstenaarscollectief SEAD met o.a. Angelo Vermeulen. Deze internationaal gerenommeerde kunstenaars verbeelden allebei op een eigen manier speculatieve, wetenschappelijke, fictionele toekomstbeelden en delen hun kennis en kunde met jonge makers.

Goede voorbereiding voor toelatingsproeven

De Transmedia Summerschool is gratis (incl. lunch) dankzij de steun van Innoviris.  Voertaal is Nederlands. Engels en/of Frans vormen geen bezwaar. Voorkennis van theater of technologie is niet nodig. De Summerschool is ook geschikt als hulp bij de studiekeuze hoger onderwijs, bv. als voorbereiding op de artistieke toelatingsproeven (begin september) voor Podiumtechnieken, Drama-Regie, Audiovisuele Media of de nieuwe richting Digital Design & Development.

Meer info

Ann Peeters, Coördinator Fablab & Medialab Erasmushogeschool Brussel, ann.peeters@ehb.be

• Data:          23 augustus tot en met 1 september 2018
  • Locatie:      Nijverheidskaai 170, 1070 Anderlecht (metro Delacroix)