Gerelateerde verhalen

Deze pagina toont verhalen gerelateerd aan Journalistiek. Bekijk alle verhalen.

Alumnus Thomas De Graeve wordt nieuwe VS-correspondent voor VRT NWS
Updates

Alumnus Thomas De Graeve wordt nieuwe VS-correspondent voor VRT NWS

Met trots melden we dat Thomas De Graeve, oud-student van onze hogeschool, binnenkort de nieuwe correspondent voor VRT NWS in de Verenigde Staten wordt. Hij volgt daarmee Björn Soenens op, die jarenlang verslag uitbracht over de Amerikaanse actualiteit. Thomas, die in 2007 zijn carrière bij VRT NWS begon, neemt in het voorjaar van 2025 de fakkel over en verhuist met zijn gezin naar Washington D.C., van waaruit hij het nieuws zal rapporteren.
Belgodyssee

Vier studenten Journalistiek willen Belgodyssee winnen

Vier studenten van de opleiding Journalistiek van Erasmushogeschool Brussel nemen deel aan de wedstrijd Belgodyssee. De school hoopt dat een van hen midden december uit handen van koning Filip de eerste prijs krijgt: een betaalde stage van zes maanden bij de VRT-nieuwsdienst.
EK

Alumnus Journalistiek interviewt alumnus Communicatie

Onze alumni doen het fantastisch! Het is geweldig om te zien hoe hun professionele paden elkaar kruisen. Zo interviewde Frank Dekeyser, alumnus van de opleiding Journalistiek, Filip Van Doorslaer, alumnus van de richting Communicatie.
VNOJ

Hoe ga je als journalist om met AI?

Op 15 mei kwamen 150 docenten van Vlaamse en Nederlandse journalistieke opleidingen samen op campus Bloemenhof en campus Kanal voor een dag vol reflectie en discussie over de toekomst van hun vakgebied.
Studenten Tanzania

Duurzame stadsontwikkeling in Tanzania

In het hart van Moshi, een bruisende stad aan de voet van de majestueuze Kilimanjaro, ligt een vergeten juweel: Uhuru Park. Een interdisciplinaire groep van onze studenten en docenten en de Mwenge Catholic University bundelt de krachten om Uhuru Park nieuw leven in te blazen. Bekijk zeker de reportage van onze studenten Journalistiek.